به گزارش ایرنا پیاده‌روی اربعین که این سال‌ها تبدیل به یک حرکت بزرگ جهانی مردمی تبدیل شده است، هر سال جمعیت بسیار زیادی از کشورمان را راهی دیار عاشقان و سرزمین کربلا می‌کند.
این روزها نیز مردم کشورمان در قالب هیاتهای عزاداری محلات در تب و تاب و بستن بار سفر برای راهی این سفر لبریز از معرفت می‌شوند.
در ایام محرم که در هیات عزاداری امام حسین(ع) سینه زنی می کردیم مداح با صدای بلند فریاد می زد انشااله به زودی این هیات در بین الحرمین برای امام حسین(ع) سینه زنی کند و اشک هایی که به شوق زیارت امام حسین(ع) و دیدن بین الحرمین سرازیر می شد.
در آن زمان در ذهن اکثر مردمی که در هیات حضور داشتند و عزاداری می کردند زیارت کربلا رویا بود و غیر ممکن ولی دعای مردم در هیات های عزاداری چند سالی است که برآورده شده و عزاداری شیعیان امام حسین(ع) در بین الحرمین دیگر رویا نیست و واقعیتی است که به حقیقت پیوسته است.
دعای مردم در هیاتهای عزادرای و ثمره خون هزاران شهید دوران دفاع مقدس که آرزویشان زیارت کربلا بود باعث شد که راه کربلا باز شود که امروز بتوانیم زائر امام حسین(ع) باشیم.
میلیون ها زائر اربعین این روزها بدون هیچ مشکل امنیتی مثل اینکه در یکی از شهر های ایران قدم برمی دارند راهی کربلا می شوند و آرزوی چندین و چند ساله خود را برآورده می سازند.
7190/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.