به گزارش ایرنا با توجه به سرانه پایین ورزشی لرستان همچنین وجود ظرفیت های بالای ورزشی در این استان عملیات احداث مجموعه دهکده المپیک خرم آباد در زمینی به وسعت 252هکتاردر سال 1386 آغاز شد.
به گفته کارشناسان، افزایش سرانه ورزشی و ایجاد محلی برای برگزاری مسابقات مهم بین‌المللی و جهانی از اهداف ساخت این مجموعه ورزشی عنوان شده است.
از این مجموعه تاکنون بزرگترین سالن سرپوشیده دو و میدانی کشور آماده بهره برداری است.

** دهکده المپیک خرم آباد نقش عمده ای در پیشبرد اهداف ورزشی استان خواهد داشت
مدیرکل ورزش و جوانان لرستان سرانه ورزشی لرستان می گوید: در ابتدای دولت یازدهم سرانه ورزشی استان 49 سانتی مترمربع بود که اکنون به 58 سانتی مترمربع رسیده و حدود 2 سانتی مترمربع با میانگین کشوری فاصله دارد.
علی یاور عزیزپور افزود: با بهره برداری از دهکده المپیک خرم آباد سرانه فضای ورزشی استان لرستان به 68 سانتی مترمربع افزایش پیدا خواهد کرد.
وی اظهار کرد: دهکده المپیک شامل چندین طرح بوده که تعداد سه سالن ورزشی آن آماده بهره برداری می باشد و سه طرح دیگر آن در دست ساخت بوده که 2طرح آن از طرح های مهم تلقی می شود که بزرگترین سالن سرپوشیده دو و میدانی کشور شامل آن می شود.
به گفته وی سالن دوومیدانی اکنون تنها محوطه سازی می خواهد که در آینده نزدیک با حضور یکی از مسئولان ارشد دولت به بهره برداری خواهد رسید.
عزیزپور بیان کرد: مجموعه 15هزار نفری زمین فوتبال که 20 هکتار مساحت دارد در اختیار شرکت مادر تخصصی سالن های ورزشی بوده اکنون فعالیت خود را به صورت جدی دنبال می کند و بیش از 85درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا پایان امسال این طرح مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی ادامه داد: از سال 93 تاکنون 167هزار و 730ورزشکار لرستانی بیمه شده همچنین 197مقام تیمی و چهار هزار و 640 مقام کسب شده و یکهزار و 150 نفر به اردوی تیم ملی دعوت شده اند.
مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: 51 هزار ورزشکار سازمان یافته در استان فعالیت می کنند که پیش بینی می شود این تعداد تا پایان امسال به 55 هزار نفر افزایش یابد.
عزیزپور اضافه کرد: 50 طرح عمرانی در حوزه ورزش استان فعال است که اعتبارات ویژه ای برای بهسازی و تعمیر مکان های ورزشی در نظر گرفته شده و اجرای بهسازی بیش از 50 سالن ورزشی استان در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه امسال بیشترین طرح های ورزشی به سر انجام می رسد گفت: شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به عنوان بازوی وزارت ورزش ، کار ساخت و ساز را انجام می دهد و مکان های ورزشی را تجهیز می کند.
استاندار لرستان نیز در این خصوص گفت: تکمیل دهکده المپیک و طرح های ورزشی نیمه کاره جزو برنامه ‌های اصلی حوزه ورزشی در لرستان است و تلاش می کنیم که طرح های نیمه تمام ورزشی به ویژه دهکده المپیک به سرانجام برسد.
سید موسی خادمی ادامه داد: دهکده المپیک خرم آباد با هدف افزایش سرانه ورزشی، ایجاد مکانی برای برگزاری مسابقات مهم بین المللی و برپایی اردوهای مختلف ورزشی در زمینی به مساحت 252 هکتار در منطقه کمالوند خرم آباد در حال ساخت است.
وی بیان کرد: امروز استان لرستان در زمینه ورزشی در رشته های مختلف ورزشی در سطح کشور حرف برای گفتن دارد.
وی افزایش سرانه ورزشی را از اولویت ‌های ورزشی استان برشمرد و گفت: میزان اضافه شدن سرانه ورزشی استان لرستان در سال آینده تعیین شده است.
/6060/3210
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.