به گزارش ایرنا برگزاری المپیاد ورزش، یکی از راه های شناسایی ورزشکاران مستعد است که مسئولان گلستان در سال های اخیر جدیت در اجرای آن را با هدف تقویت هرچه بیشتر پایه های نسل آینده و موفق رشته های گوناگون در دستور کار قرار داده اند.
سومین دوره المپیاد ورزش گلستان پس از رقابت دوماهه بیش از 4 هزار ورزشکار شرکت کننده رشته‌های والیبال، بسکتبال، دو و میدانی، ژیمناستیک، کشتی آزاد، تکواندو، کاراته، تنیس روی میز، فوتبال (پسران) و فوتسال (دختران) از شهرهای استان چند روز قبل با قهرمانی تیم گرگان پایان یافت.
نگاه متولیان ورزش استان برای برگزاری این رقابت ها، تلاش برای شناسایی استعدادهای کمتر دیده شده و مغفول مانده و آموزش آنها برای حضور مداوم و مستمر در ورزش قهرمانی است.
اگرچه گلستان دارای مدال آوران و قهرمانان متعددی در رشته های گوناگون است، اما براساس برنامه ریزی اداره کل ورزش وجوانان استان، در سال های آینده و با باروری استعدادهای شناسایی شده بر تعداد این افتخارآفرینان افزوده می شود.
رشد محسوس تعداد مدال ها، اعزام ها، میزبانی ها، آمار ورزشکاران سازمان یافته و نفرات ملی پوش درسال گذشته به خوبی و روشنی گویای روند رو به پیشرفت و امیدوار کننده ورزش گلستان است.
در سال 96 ورزشکاران گلستانی 449 مدل رنگارنگ در مسابقات ملی تیمی و انفرادی گرفتند که در مقایسه با سال قبل آن 122 مدال بیشتر بود.
در مدال های فراملی هم تلاش و همت ورزشکاران گلستانی به کسب 33 مدال جهانی، 56 مدال آسیایی و 66 عنوان بین المللی ختم شد که در مقایسه با مدال های کسب شده سال 95 رشد محسوسی داشت.
اعزام به مسابقات قهرمانی کشور و لیگ 569 مورد، اعزام به مسابقات فراملی 115 مورد، حضور 80 تیم مردان و زنان گلستان در لیگ های برتر و دسته های پایین تر کشور در رشته های گوناگون، برگزاری 254 مورد کلاس های آموزشی، دعوت 394 ورزشکار به اردوی تیم های ملی، 155ورزشکار ثابت عضو تیم های ملی رشته های گوناگون و برگزاری یکهزار و 374 مورد مسابقه استانی و لیگ بخشی از تلاش ها، موفقیت ها و نتیجه برنامه ریزی هایی بوده که به افزایش توان ورزش گلستان کمک کرده است.
در این پیوند مدیرکل ورزش و جوانان گلستان با تاکید بر نقش موثر المیپاد ورزشی در رونق ورزش استان ،گفت: شناسایی این استعداد ورزشی و رساندن به سطح قهرمانی، نیازمند تلاشی مستمر و هدفمند است.
بهمن طیبی اظهار کرد: اگر با اجرای المپیاد ورزش بتوانیم در هر سال فقط یک استعداد ویژه با قابلیت مدال آوری در مسابقات معتبر جهانی را به ورزش کشور معرفی کنیم پس از چند سال گلستان به استانی دارای حرف فراوان در کشور تبدیل خواهد شد.
وی بیان کرد: برگزاری المپیاد ورزش گلستان نشان داده که می توان با برنامه ریزی مدون و بلند مدت هر سال چند ورزشکار مستعد را شناسایی و تحویل مربیان کاربلد داد تا آنها را به ستاره های ورزش کشور تبدیل کنند.
به گفته وی؛ نتایج مثبت و امیدبخش این المپیاد موجب شد از هم اکنون برنامه ریزی برای چهارمین دوره این رقابت ها را آغاز کنیم.
طیبی افزود: برای دوره آینده تعداد رشته ها و رده ها سنی این مسابقات را افزایش می دهیم تا ورزشکاران بیشتری بخت آزمودن توانایی ها و قابلیت های فنی خود را داشته باشند.
وی ادامه داد: در ابتدا هدف ورزش گلستان از برگزاری المپیاد توجه بیشتر به رشته های المپیکی مانند دو ومیدانی و ژیمناستیک بود، اما توان بالای ورزشکاران گلستانی منجر به افزایش رشته های این رقابت ها شد.
طیبی ادامه داد: در مدت 3 سال برگزاری این المپیاد، به بخشی از اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا کردیم ،اما هنوز تا تبدیل به یک قطب ورزش کشور، راه طولانی در پیش داریم.
استاندار گلستان که سابقه مدیریت در ورزش را هم در کارنامه دارد نیز توجه بیشتر به ورزش استان را خواستار شد و گفت: تکمیل طرح های نیمه تمام و افزایش فضاهای ورزشی، برگزاری مسابقات ورزشی، میزبانی از تیم های ملی و رقابت های آسیایی و جهانی در کنار کشف استعدادها، ورزش گلستان را در مسیر کسب موفقیت قرار خواهد داد.
سیدمناف هاشمی اظهار کرد: براساس برنامه ریزی ها امسال بیش از 40 طرح نیمه تمام ورزشی استان به بهره برداری می رسد و از این طریق بخش مهمی از کمبود زیرساخت های ورزشی استان برطرف خواهد شد.
وی بیان کرد: یکی از ظرفیت های ورزش گلستان برخورداری از زیرساخت های مناسب برای پذیرش میزبانی های بزرگ است که امیدواریم با کمک دست اندرکاران ورزش و حمایت فدراسیون ها شاهد برگزاری رویدادهای بزرگ ورزشی آسیایی و جهانی در این استان باشیم.
استاندار گلستان افزود: روسای چند فدراسیون ورزشی وعده داده اند که در صورت فراهم بودن شرایط مناسب، میزبانی مسابقات آسیایی و بزرگ خود را به گلستان واگذار کنند که امیدواریم این میزبانی ها به ارتقای هرچه بیشتر توان ورزشکاران استان منجر شود.
به گزارش ایرنا اما یکی از کمبودهایی که راه رسیدن ورزش گلستان به موفقیت را دشوارکرده، وجود طرح های نیمه تمام ورزشی است.
به گفته مدیرکل ورزش و جوانان؛ در گلستان 110 طرح نیمه تمام ورزشی وجود دارد که تکمیل و بهره برداری از آنها به یکهزار و 180 میلیارد ریال اعتبار نیازمند است.
طیبی گفت: برخی از این طرح ها از نیازهای اصلی استان برای توسعه ورزش قهرمانی و مدال آوری است که تلاش می کنیم با بهره گیری از بودجه های ملی، آنها را با شتاب بیشتری تکمیل و بهره داری کنیم.
وی افزود: اولویت استان در این بخش سرعت بخشیدن به تکمیل طرح هایی با پیشرفت فیزیکی بیش از 70 درصد است تا امکان بهره برداری از آنها در زمانی اندک فراهم شود.
طیبی ادامه داد: بهره برداری از طرح های بزرگ و محوری مانند هتل المپیک و سالن ورزشی 6 هزارنفری، مسیر تحولات ورزش استان را به سمت توسعه پایدار و حرکت شتابان به سمت رده های بالای جدول استانهای کشور شتاب خواهد داد.
براساس اعلام اداره کل ورزش و جوانان استان سرانه فضای ورزشی هر گلستانی 0/56 مترمربع است.
افزون بر 54هزار ورزشکار سازمان یافته در رشته های مختلف ورزشی در استان گلستان فعال هستند.
پارسال نوید طاهری راد در هاکی سالنی، سردار آزمون در فوتبال ، فرهاد قائمی در والیبال، پرهام مقصودلو در شطرنج، عادل مجللی در قایقرانی، احمد ایری و زهرا دانای طوس در والیبال نشسته، علیرضا هاشم زاده در کاراته، فاطمه حسام در تکواندو و مریم صامت در پینگ پنگ در مسابقات آسیایی و جهانی برای ورزش گلستان افتخارآفرینی کردند.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.