به گزارش روز دوشنبه ایرنا سید محمد پولادگر در آیین گرامیداشت روز جهانی تکواندو که با همت هیات ورزشی استان تهران در ضلع غربی دریاچه خلیج فارس تهران برگزار شد افزود: تکواندوکاران در همه رده ها و در رقابت های جهانی و بین المللی مدال های ارزشمندی را برای کشور کسب کردند که این نشان از رشد و بالندگی ورزش تکواندو دارد.
وی با بیان اینکه کسب مدال های رنگارنگ، ثمره 15 سال برنامه ریزی سخت، تلاش مربیان و ورزشکاران این رشته است گفت: یکی از پرافتخار ترین ورزشکار المپیکی کشور (هادی ساعی) از رشته تکواندو است که تواسته 2 نشان طلا و یک برنز را در تاریخ المپیک برای کشورمان به ارمغان بیاورد.
رئیس فدراسیون تکواندو اظهار کرد: اولین مدال المپیک در بخش بانوان در این رشته به دست آمده و جوانترین ورزشکار المپیکی نیز با 19 سال سن از ورزش تکواندو است.
پولادگر با بیان اینکه در این رشته ورزشی هیچ محدودیت جنسیتی نداریم تاکید کرد: ورزشکاران زن کشورمان همانند تکواندو کاران مرد با کوشش و پشتکار فراوان در چند سال اخیر مدال های رنگارنگی را برای کشورمان به ارمغان آورده اند.
وی شعار هر خانواده ایران، یک تکواندوکار است را شعار این رشته ورزشی عنوان و ابراز امیدواری کرد با گسترش این رشته ورزشی بین خانواده ها، استعدادهای زیادی شکوفا شوند.
پولادگر همچنین از شناسایی 550 ورزشکار شهید دفاع مقدس و مدافع حرم در ورزش تکواندو خبرداد و گفت: این ورزشکاران شهید توانسته اند با رشادت و فداکاری الگوی بارزی برای سایر ورزشکاران به حساب آیند.
همچنین رضا گلمحمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در این مراسم اظهار کرد: این مراسم ها به شناسایی ورزشکاران مدال آور بین المللی و قدردانی از این قشر منجر شود.
وی با بیان اینکه برای رشته تکواندو یک روز در تقویم جهانی ثبت شده است، خاطر نشان کرد: با ثبت روز در تقویم جهانی به نام سایر رشته های ورزشی، به پویایی و نشاط ورزشی کمک شایایی خواهد شد.
گلمحمدی یکی از برنامه های مهم اداره کل ورزش و جوانان استان تهران را پیگیری ایجاد موزه شخصیت های مدال آور ورزش این استان عنوان کرد و گفت: با ایجاد این موزه مدال ها و افتخارات این قهرمانان در معرض دید عموم قرار می گیرد.
وی گفت: در حال حاضر کتابچه ورزشکاران شهید استان تهران در حال تدوین است و تا پایان شهریور ماه چاپ و توزیع می شود.
به گفته وی در این کتابچه ورزشی، افتخارات افزون بر 150 شهید دفاع مقدس و مدافع حرم منتشر می شود.
آیین بزرگداشت روز جهانی تکواندو شامگاه روز یکشنبه با حضور کیمیا علیزاده تنها مدال آور زن المپیکی کشور، مربیان و اعضای تیم ملی تکواندو کشور در ضلع غربی دریاچه خلیج فارس برگزار شد.
در این آیین 20 مربی و ورزشکار مدال آور جهانی تجلیل شدند.
خبرنگار: امین کمالی فر- انتشاردهنده: معصومه آقا امینی
تهرام/7247//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.