به گزارش ایرنا، حسین ثوری روز دوشنبه در مجمع سالانه هیات بوکس کردستان اظهار کرد: تقویم ورزشی فدراسیون در سال 97 آماده است و در رویکرد جدید تمام کارها به صورت متقابل انجام می شود.
وی افزود: هر هیاتی که فعالیت بهتری داشته باشد بیشتر مورد توجه فدراسیون قرار می گیرد که هیات بوکس استان کردستان از جمله هیات های فعال و مورد توجه است.
رئیس فدراسیون بوکس با اشاره به اینکه اردوی تیم های ملی در استان ها برگزار می شود، یادآور شد: تصمیم داریم که امسال از استان کردستان افرادی را به کلاس های ویژه مربیگری اعزام کنیم.
به گفته ثوری، این مربیان از تمام دانش روز این رشته ورزشی بهره مند شده و پس از آن به عنوان مربی فدراسیون در استان خود مشغول به آموزش ورزشکاران خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه رقابت های منطقه ای باید در اولویت باشد، گفت: برگزاری مسابقات بین المللی مریوان یک رویداد مهم است و فدراسیون تمام تلاش خود را بکار خواهد گرفت که اردیبهشت امسال این رقابت ها را برگزار کند.
ثوری جایگاه بوکس در کردستان را خوب ارزیابی و تاکید کرد: باید از طریق رسانه ها نسبت به آشنایی بیشتر مردم با این رشته ورزشی اقدام کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان هم با بیان اینکه کردستان دارای پتانسیل های بسیار خوبی در بوکس است، افزود: امیدواریم شاهد حضور بوکسورهای کردستانی در رقابت های المپیک 2020 باشیم.
حامد جولایی با اشاره به اینکه میزبانی مسابقات قهرمانی کشور بوکس در سال گذشته یک کار بزرگ بود، یادآور شد: در این مسابقات برای اولین بار از 10 وزن هفت بوکسور کردستانی به فینال مسابقات راه پیدا کردند و امروز ثمره آن را در اردوهای تیم ملی شاهد هستیم.
وی گفت: با توجه به اهمیت این رشته، امسال کلنگ احداث خانه بوکس در سنندج زده خواهد شد که امید است با ساخت این مجموعه آکادمیک، شاهد توسعه این رشته ورزشی در کردستان باشیم.
رئیس هیات بوکس استان کردستان نیز در سخنانی گفت: برای تامین زمین خانه بوکس استان اقداماتی انجام شده و در این راستا جلسات متعددی با استاندار کردستان برگزار کرده ایم ولی تاکنون بودجه برای آن اختصاص داده نشده است.
اکبر جوهری افزود: با این وجود، ما به جامعه بوکس وعده داده ایم که خانه بوکس را در سال 97 راه اندازی کنیم.
وی با اشاره به اینکه بوکس یک رشته مظلوم است، اظهار کرد: ذهنیتی منفی نسبت به این رشته ورزشی در جامعه وجود دارد و باعث شده خانواده ها تمایل زیادی به حضور فرزندانشان در این رشته نداشته باشند که اصلاح این باور غلط، نیازمند اطلاع رسانی است.
حدود 2 هزار ورزشکار سازمان یافته کردستانی در رشته بوکس مشغول به فعالیت هستند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.