به گزارش ایرنا ناهید پرویز پور روز سه شنبه در کارگروه تخصصی بانوان که با موضوع هفته ملی سلامت بانوان افزود:پایان مهر به عنوان هفته ملی سلامت زنان ایرانی نامگذاری شده و شعار این هفته حرکت برای سلامت بانوان است.
وی اظهار داشت: هدف از نامگذاری این هفته اطلاع رسانی و حساس سازی گروه های مختلف جامعه در خصوص اولویت های سلامت زنان به عنون نیمی از جمعیت کشور است.
پرویزپور بیان کرد:سلامت زنان به واسطه نقشی است که در سلامت خانواده و جامعه دارند و از طرفی قشر مهمی از کشور هستند که دارای اهمیت ویژه ای است.
وی با بیان اینکه زنان ارایه دهنده خدمات بهداشتی در عین حال گیرندگان خدمات هستند، اظهار داشت:بانوان باید در مدیریت و برنامه ریزی ها لحاظ شوند چراکه تضمین کننده سلامت خانواده هستند.
وی بیان کرد: بطور معمول مدیریت و برنامه ریزی سلامت خانواده از واکسناسیون کودکان گرفته تا تغذیه نوجوانان و کاهش استرس بزرگترها و ارایه خدمات به سالمندان برعهده زنان است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: مدیران برنامه ریز باید در جهت بهبود شیوه زندگی زنان بویژه فعالیت های بدنی آنان در محیط کار،تحصیلو تغذیه سالم اقدام نمایند و جامعه زنان هم باید نسبت به سلامت خود حساس بوده و به نقش ورزش و تحرک بدنی و همچنین تغذیه سالم،انجام آزمایشات عمومی و متخصص به زنان توجه داشته باشند.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.