به گزارش ایرنا، معصومه مرادیان روز دوشنبه در بازدید از خانه سالمندان زن جهاندیدگان که به مناسبت نهم مهرماه، روز سالمند برگزار شد، افزود: ایجاد و فراهم کردن زمینه نگاهداری سالمندان از موضوعات مهمی است که مسئولان و مردم باید جدی تر درباره آن برنامه ریزی کنند.
وی با اشاره به تاکید دین مبین اسلام و آموزه های قرآنی بر تکریم سالمندان، اضافه کرد: وجود سالخوردگان و سالمندان یک نعمت الهی و فرصتی بزرگ برای تجربه اندوزی است و این قشر نباید از صحنه جامعه به سادگی حذف شوند.
مرادیان در ادامه از خدمات مراکز روزانه و شبانه روزی نگاهداری و توانبخشی سالمندان تقدیر و تاکید کرد: کاری که این مراکز در خدمت رسانی به سالمندان انجام می دهند به قدری بزرگ است که ارزش آن با هیچ دستمزدی، جبران نمی شود.
وی همچنین در پاسخ به دغدغه های این مرکز در خصوص تامین پوشک، دارو و سایر هزینه های سالمندان در شرایط امروزی نوسانات نرخ ارز و افزایش تورم، گفت: به منظور تامین این نیازها با سازمان ها و دستگاه های مربوطه رایزنی می کنیم تا همه در حد توان خود از این نوع مراکز حمایت کنند.
مدیرکل بهزیستی قزوین نیز در ادامه این نشست گفت: استان قزوین هفت مرکز نگاهداری از سالمندان شامل سه مرکز مردان، چهار مرکز زنان و یک مرکز خیریه زنان و مردان دارد.
علیرضا وارثی افزود: این سازمان علاوه بر تحت پوشش قرار دادن گروهی که به خدمات شبانه روزی، مراقبتی و توانبخشی نیاز دارند، به سالمندانی هم که به غیر از پدیده سالمندی، دچار معلولیت شده و یا بنا بر یک بیماری زمینه‌ ای دچار نابینایی،‌ سکته مغزی و فلج اندام‌ ها شده‌اند نیز خدمات توانبخشی ارایه می دهد.
وی، ویزیت در منزل از سوی تیم توانبخشی و درمانی را از خدمات قابل ارایه بهزیستی قزوین به سالمندان برشمرد و اضافه کرد: تیم یاد شده با حضور برنامه ریزی شده در منازل خدمات خود را به این قشر از افراد جامعه عرضه می کند.
مدیر موسسه جهاندیدگان نیز در این دیدار خاطرنشان کرد: این مرکز هم اکنون 38 سالمند را به صورت شبانه روزی تحت پوشش خود دارد که تنها خانواده هشت تن از آنها هزینه نگاهداری سالمند خود را پرداخت می کنند.
فاطمه نجفی تاکید کرد: در میان این سالمندان برخی به اختیار خود و برخی نیز توسط خانواده ها به این مرکز سپرده شده و برخی نیز مجهول الهویه هستند.
وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی افزایش تورم و نوسانات نرخ ارز، مراکز نگاهداری از سالمندان در تامین نیازهای غذایی، دارویی و پوشک دچار مشکل هستند، خواستار حمایت مسئولان استان از این مراکز شد.
در این دیدار، معصومه مرادیان با حضور در محل نگاهداری سالمندان، ضمن اهدای شاخه های گل به سالمندان و دلجویی از آنها به گفت و گو با آنان پرداخت.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.