به گزارش خبرآنلاین لرستان، علی آشتاب با اعلام این خبر افزود: یکی از وظایف اصلی و اساسی ما صیانت از نیروی کار است تا فعالیت ‎ها بهتر انجام شود، این مهم در چند حوزه صورت می ‎گیرد که یکی از حوزه ‎ها مربوط به نیروهایی است که شاغل هستند و باید نظارت شوند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: این نظارت به صورت بازرسی و ارزیابی بوده که نیروها را از حیث ایمنی کار، حفاظت فنی و بهداشت کار در شرایط ایمنی مناسب مورد بررسی قرار می ‎دهند.

بیش از سه هزارو 735 فقره بازرسی توسط کارشناسان

آشتاب اظهار کرد: از طرفی اعمال قانون کار و رعایت حقوق آن ‎ها مورد نظارت قرار می ‎گیرد و چنانچه عیب و ایرادی در این زمینه باشد به کارفرمایان و کارگران داده می شود و برای رفع نقص پیگیری ‎های لازم صورت می ‎گیرد.

حوادث کار

وی با تاکید بر اهمیت بازرسی کار و جایگاه ویژه بازرسان کار در تحقق آرمانها و اهداف وزارت متبوع عنوان کرد: در شش ماهه نخست سالجاری بیش از 3هزار و 735 فقره بازرسی توسط کارشناسان بازرس کار صورت گرفته است .

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان خاطرنشان کرد: در زمینه صیانت و ارتقای سطح کار از نظر فنی در شش ماهه اول سال 97 بیش از 9 هزار و 588 نفر ساعت آموزش ‎های ایمنی کار، به کارگران و کارفرمایان داده شده است و در کنار این تعداد شوراها و کمیته ‎های حفاظت فنی در سطح کارگری و کارفرمایان افزایش یافته است.

کاهش 9 درصدی حوادث ناشی از کار

آشتاب در ادامه افزود : نظارت بر کار این کمیته‎ها به خود کارگران واگذار شده که این امر در مجموع باعث کاهش 9درصدی حوادث ناشی از کار استان در شش ماهه نخست سال 97نسبت به شش ماهه سال ماقبل آن شد

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1030580
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.