محمود احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت 739 حادثه در کارگاه های این استان رخ داد که این تعداد در مدت مشابه پارسال 863 حادثه بود.
وی با بیان اینکه بیشترین تعداد حادثه به ترتیب در کارگاه های ساختمانی، صنعتی و معادن رخ داده است اظهار کرد: در یازده ماه سال جاری 33 نفر در بخش ساختمان، 11نفر در بخش صنعت و 5 نفر در بخش معدن جان خود را ازدست داده اند.
وی با بیان اینکه در 11 ماه امسال بیش از 22 هزار بازرسی از کارگاهها و واحد های صنفی استان صورت گرفته است گفت: بازرسان متخصص در هر حوزه به صورت سرزده برای اجرای مواد قانون کار، پرداخت حق و حقوق کارگران، رعایت بهداشت کار، تناسب نوع کار با فرد و ایمنی کار نظارت می کنند.
احمدی رسالت اصلی اداره بازرسی را کاهش حوادث دانست و افزود: در یازده ماه سال جاری بیش از 90 هزار کارگاه و 180 هزار واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفته و بازرسان کار با تحقق صددرصدی تعهد پیش بینی شده در این مدت عملکرد مثبت و قابل قبولی داشته اند.
وی آموزش جامعه هدف و افزایش سطح ایمنی کارگاهها را یکی از اهداف این اداره کل برشمرد و اظهار کرد: باید در کنار تلاش مستمر و فعالیت متعهدانه بازرسان کار، کارفرمایان و کارگران نیز نسبت به رعایت اصول ایمنی تلاش بیشتری نمایند تا از بروز حوادث ناشی از کار و صدمات روحی، مالی، جانی و سایر خسارات و هزینه ها جلوگیری به عمل آید.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توصیه به کارفرمایان برای تهیه لوازم ایمنی کارگاه افزود: کارفرمایان باید نکات ایمنی کار را به کارگران گوشزد کنند.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به آدرس telegram.me/irnamashhad نیز برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7495 / 6053 خبرنگار: حسین عباسی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.