حجت الاسلام صادق جعفرپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: دشمنان هیات های مذهبی و عزاداری را اصلی ‌ترین هدف تبلیغاتی خود در ایام محرم و صفر قرار داده اند به همین دلیل مبلغان و مداحان باید با بصیرت و آگاهی بیشتری در سخنرانی‌ها و مجالس حضور و در جهت آگاهی بخشی جامعه از نقشه های شوم دشمنان اقدام کنند.
وی با بیان اینکه هیات ‌های مذهبی در زمینه حفظ سنت های دینی مسئولیت سنگینی برعهده ‌دارند، افزود: عزاداری ها باید به گونه ای باشد که ترویج دهنده فرهنگ واقعی عاشورای حسینی باشد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد بیان کرد: بررسی نقاط ضعف و قوت و همچنین آسیب شناسی آیین های مذهبی بروجرد با همکاری شورای هیات های مذهبی و کانون مداحان در دستور کار قرار دارد.
حجت الاسلام جعفر پور اضافه کرد: عزاداری ها باید به طور صحیح برگزار شود و مداحان نیز از ارائه اشعار و سبک های غیر مذهبی پرهیز کنند.
وی ادامه داد: آیین های عزاداری باید با رعایت شئونات اسلامی، دینی و اخلاقی برگزار شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد گفت: امسال برنامه ‌های مختلفی برای ایام محرم با همکاری هیات های مذهبی در نظر گرفته‌ شده که از جمله آنها اعزام 300 مبلغ به نقاط مختلف شهرستان است.
حجت الاسلام جعفر پورافزود: روحانیون اعزامی مطالب لازم پیرامون احکام، تاریخ اسلام، ترویج فلسفه قیام عاشورا، سبک زندگی اسلامی، آسیب های ماهواره، جنگ نرم و شبکه های مجازی را بیان می کنند.
وی بیان کرد: هم اکنون بیش از 550 هیات مذهبی و 650 مداح دارای کارت مداحی در شهرستان بروجرد وجود دارد که تعداد زیادی ازآنها دارای مجوز و مابقی نیز هم در حال طی کردن مراحل دریافت مجوز هستند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد اظهارداشت: شهرستان بروجرد دارای 300 مسجد، حسینه و 17 امامزاده است که در ایام ماه محرم با برپایی مجالس عزاداری از حال و هوای خاصی برخوردار هستند.
6052/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.