به گزارش ایرنا، سردار کاظم مجتبایی روز سه شنبه در نشست صمیمی با اصحاب رسانه استان قم بیان داشت: درسال 95 حدود 14 هزار پرونده در مراکز مشاوره مربوط به این نیرو مورد بررسی قرار گرفت.
وی با بیان این که این تعداد بررسی پرونده در یک سال رقم بسیار قابل توجهی است افزود: پلیس قم با بهره گیری از فضای مشاوره از کیفری شدن حدود 14 هزار پرونده قضایی جلوگیری کرد.
به گفته وی، بیشتر این پرونده ها مربوط به اختلافات خانوادگی، حقوقی و اجتماعی بوده است.
مجتبایی همچنین در خصوص پرونده های رسیده به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری های قم در سه ماهه نخست امسال گفت: در این مدت 2 هزار و 483 پرونده خدمات مشاوره ای تشکیل شده که 79.92 درصد از این پرونده ها منجربه سازش شده است.
وی ادامه داد: یک هزار و 875 پرونده نیز به مرکز مشاوره پلیس قم ارسال شده که به طرفین خدمات مشاوره ای انجام شده است.
در استان قم یک مرکز مشاوره و 15 مرکز مشاوره و مددکاری در کلانتری ها فعال است.
فرمانده انتظامی قم در بخش دیگری از این نشست صمیمی، با بیان این که به کارگیری مشاوره برای فرمانده ها و زمامداران ضروری تر از مردم دیگر است گفت: مسئولان هم قدرت و هم اختیار دارند و اگر از مشاور استفاده نکنند ممکن است در بعضی امور دچار اشتباه شوند.
مجتبایی از عزت نفس، ثبات قدم، صبر و متانت به عنوان ویژگی های برجسته یک مشاور یاد کرد و افزود: مشاوره باعث می شود انسان ها استبداد رای نداشته باشند.
وی همچنین با بیان این که خبرنگاران می توانند با اطلاعات درست، مشاوری امین برای مسئولان باشند گفت: جهت گیری درست، دارابودن انصاف و عدالت، عدم بهره گیری از واژه های اهانت آمیز و عدم انعکاس آمارهای غلط و غیر تخصصی از مهمترین ویژگی های یک خبرنگار است.
مجتبایی با اشاره به این که رسانه های استان قم اخلاق حرفه ای را رعایت می کنند از همکاری همه رسانه ها با مسئولان نیروی انتظامی و انتشار اخبار صحیح قدردانی کرد.
1175/ 6133/ خبرنگار: رضا علیمحمدی ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.