محسن وزارتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در سه ماهه نخست سال گذشته 118 میلیون و 819 هزار لیتر بنزین در جایگاه های استان توزیع شده بود که افزایش هفت درصدی مصرف امسال به دلیل حضور بیشتر زائران و مسافران نوروزی در شهر قم بوده است.
وی بیان کرد: مصرف نفت کوره منطقه قم در سه ماه نخست امسال یک میلیون و 281 هزار لیتر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 31 درصدی داشته است.
وی با اشاره به این که در سه ماه نخست سال گذشته یک میلیون و 855 هزار لیتر نفت کوره در استان مصرف شده است، ادامه داد: تبدیل سوخت واحدهای مختلف از جمله کوره های آجرپزی، تولیدی های گچ و سیمان و کارخانه های آسفالت و قیر به گاز طبیعی از مهم ترین دلایل این روندی نزولی بوده است.
وزارتی گفت: همچنین در این مدت یک میلیون و 170 هزار لیتر نفت سفید در استان مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 55 درصد افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: در سه ماه نخست سال گذشته، 753 هزار لیتر نفت سفید مصرف شده بود که دلیل افزایش مصرف در سال جاری برودت هوا نسبت به سال گذشته و افزایش تقاضا به ویژه در بخش های ییلاقی و مرتفع استان بوده است.
استان قم دارای 93 نقطه عرضه فرآورده های نفتی شامل 31 جایگاه تک منظوره فرآورده مایع (بنزین و نفت گاز)، 19 جایگاه 2 منظوره (سوخت مایع و CNG)، 18 جایگاه تک منظوره CNG و 25 فروشندگی نفت سفید و داخل اتاقک است.
از تعداد 44 جایگاه مورد بررسی 42 باب دارای درجه ممتاز و 2 باب دیگر درجه یک را اخد کرده و در مجموع بیش از 93 درصد جایگاه های استان دارای رتبه ممتاز می باشد.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.