به گزارش ایرنا، علیرضا قاری قرآن روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم قم درسالن اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی قم اظهار داشت: در شهر قم اجرای طرح های عمرانی کار پیچیده ای بود ولی با تدبیر شهردار و فعالیت شبانه روزی تیم های عمرانی طرح های بسیاری به انجام رسید.
وی درخصوص طرح تقاطع همسطح شهدای مدافع حرم گفت: اجرای این طرح از اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز شد و با برنامه منسجم تیم عمرانی بعد از حدود 13 ماه امروز به بهره برداری رسید که نسبت به زمانبندی اجرایی زودتر از موعد مقرر گشایش یافت.
تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم از اردیبهشت ماه سال 1395 با اجرای طرح پل روگذر بلوار جمهوری اسلامی، میدان و دوربرگردان ها و زیرگذر بلوار محمود نژاد با هزینه 550 میلیارد ریالی آغاز شد.
تکمیل رینگ ترافیکی دوم شهر، اتصال رینگ دوم و سوم ترافیکی، کاهش بار ترافیکی محدوده میدان رسالت، مسیر بلوار جمهوری اسلامی و بلوار شهیدان محمود نژاد، کاهش زمان سفرهای درون شهری، روان سازی ترافیک، سهولت دسترسی مسیر شرق به غرب و شمال به جنوب و تسهیل در ارتباط مرکز شهر با بلوار آیت الله بروجردی و پردیسان از جمله اهداف این طرح است که توسط معاونت شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم انجام شد.
وی ادامه داد: برخی بر این باور بودند که باید اول طرح های نیمه تمام به اتمام برسد و بعد این طرح اجرایی شود ضمن این که این طرح مورد نیاز مردم و در راستای توسعه و آبادانی قم در کنار سایر طرح های نیمه تمام آغاز و به سرعت به اتمام رسید.
وی با بیان این که تیم جدید شهرداری قم از سال 94 بسیاری از طرح های نیمه تمام را در دستور کار قرار داد گفت: بسیاری از طرح های عمرانی از جمله تقاطع 15 خرداد، تقاطع غیرهمسطح معلم، پل میثم، پل 9 دی، بلوار آیت ‌الله بروجردی، طرح رمپ و لوپ غدیر در سطح شهر آغاز شده بود ولی بنا به دلایل مختلفی از جمله منابع مالی و تملک دچار رکود شده و نیمه کاره مانده بود.
وی با اشاره به اتمام طرح های نیمه تمام در سطح شهر گفت: در سال 95 همه طرح های نیمه تمام شهر قم به اتمام رسید و بدهکاری 16 هزار میلیارد ریالی شهرداری وصول و هزینه پیمانکاران تامین شد.
قاری قرآن ادامه داد: از اسفند ماه سال گذشته تاکنون چندین طرح از جمله تقاطع مقداد، بلوار آیت ‌الله بروجردی، رمپ و لوپ تونل غدیر و تقاطع 15 خرداد، تقاطع کریمی و کبیری نیز به بهره برداری رسید که از ضروریت های عمرانی قم بود.
وی گفت: طرح های عمرانی با همکاری مسئولان استانی و کشوری از نظر کیفی و با سرعت در اجرا، در حال تکمیل است.
در پایان این مراسم از 2 کتاب قم در حریم حرم رونمایی و از تعدادی خانواده های شهدا تجلیل شد.
8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.