ناصر حمزه ای روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این پایگاه ها شامل کانون های فرهنگی و تربیتی، دارالقرآن ها، سالن های ورزشی، استخر، پژوهش سراها، خانه علوم و فنون، مدارس، اردوگاه ها و سینماهاست.
وی اضافه کرد: دانش آموزان در 12 رشته اصلی قرآن و عترت، فرهنگی هنری، علمی پژوهشی، ورزشی، اردوهای گردشگری، توانمندسازی، مهارت آموزی و کارورزی، عمران و سازندگی، فضای مجازی، برنامه های معرفتی، اوقات فراغت استثنایی و رویدادهای فرهنگی مثل برپایی نمایشگاه و نشست های دانش آموزی شرکت می کنند.
وی ادامه داد: در طول تابستان جشنواره های فرهنگی و تربیتی، مسابقات قرآن و معارف اسلامی و همچنین اردوهای زیارتی و سیاحتی برگزار می شود.
حمزه ای بیان کرد: سال گذشته حدود 44 هزار دانش آموز زیر پوشش برنامه های اوقات فراغت قرار گرفتند و امسال امیدواریم با فعالیت هایی که انجام شده است این تعداد افزایش یابد تا در ماه تابستان روزهای با نشاط و مفیدی را برای دانش آموزان رقم بزنیم.
وی بیان کرد: برنامه های اوقات فراغت تابستانی و بسیاری از فعالیت های فرهنگی باید همه سلیقه ها را شامل شود تا نوجوانان و جوانان آن چه با سلیقه آن ها تناسب دارد را انتخاب کنند.
وی با اشاره به تنوع رشته های مختلف در کانون های فرهنگی، هنری و سالن های ورزشی طرح اوقات فراغت، افزود: سعی کرده ایم تنوع در برنامه ریزی برای رشته های مختلف را مدنظر داشته باشیم تا دانش آموزان در بخش های مختلف هنری و مهارت آموزی بر اساس سلایق و بدون محدودیت رشته دلخواه را انتخاب کنند.
در سال تحصیلی گذشته حدود 230 هزار دانش آموز در چهار ناحیه قم تحصیل می کردند که 210 هزار تن از آن ها در شهر قم و 20 هزار تن دیگر در سه منطقه شهری جعفریه، خلجستان و کهک مشغول به تحصیل بودند.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.