رضا رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: در شب 20 خردادماه امسال که مصادف با شب سالروز ولادت کریم اهل بیت(ع)، امام حسن مجتبی(ع) بود، جشن گلریزان با حضور خیران و مدیران استان برگزار و این مبلغ برای آزادی زندانیان جمع آوری شد که امیدواریم بتوانیم بسیاری از زندانیان جرایم غیر عمد را آزاد کنیم.
وی افزود: آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید هفته گذشته در دیدار مدیرعامل ستاد دیه کشور برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مبلغی معادل 500 میلیون ریال را به این امر اختصاص داد، همچنین آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) نیز50 میلیون ریال را در این خصوص اهدا کرد.
وی با اشاره به این که حدود 260 زندانی جرایم غیرعمد در استان قم وجود دارد گفت: بیش از 620 میلیارد ریال بدهی این زندانیان است که امیدواریم با کمک های مردمی و رضایت شاکیان پرونده بتوانیم زندانیان را آزاد کنیم.
مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند قم ادامه داد: آزادکردن زندانیان توسط این ستاد از طریق اعتبارهای دولتی در قالب تسهیلات و کمک های مردمی صورت می گیرد.
رضایی با اشاره به این که ستاد دیه بر اساس اولویت ها و رسالت های خویش زندانیان را آزاد می کند گفت: زنان بی سرپرست، نوجوانان و جوانان و افرادی دارای بیماری های خاص بر اساس پرونده و نوع جرایم غیر عمد مورد توجه قرار می گیرند.
وی اضافه کرد: با بررسی پرونده ها و دعوت از شاکیان و جلب رضایت آنان برای بخشی از بدهی امیدواریم طی یک ماه آینده بتوانیم تعداد بسیاری از زندانیان را آزاد کنیم.
وی با بیان این که در سال گذشته 182 زندانی آزاد شد گفت: کل بدهی این زندانیان بالغ بر 970 میلیارد ریال بود که بیش از 42 میلیارد ریال با ارائه تسهیلات، 43 میلیارد ریال بخشش شاکیان پرونده، 793 میلیون ریال از سوی خانواده های زندانی و بقیه از سوی کمک های مردمی صورت گرفت.
رضایی بیان داشت: از 182 زندانی آزاد شده، 179 تن مرد و سه تن زن بودند که 26 تن به خاطر دیه، 99 تن بدهکار مالی، 38 تن بخاطر مهریه و 19 تن به خاطر نفقه زندانی شده بودند.
وی بر فرهنگ سازی کمک به زندانیان تاکید کرد و گفت: آزاد کردن زندانی در روایات و آموزه های دینی مورد اهمیت قرار گرفته است از این رو باید در این حوزه علاوه بر دعاکردن برای آزادسازی این افراد، اقدام عملی و کمک های خیرانه نیز ارائه شود.
وی ابراز امیدواری کرد: با کمک های مردمی و خداپسندانه، افرادی که به واسطه نداشتن توان مالی و فقر اقتصادی در جرایم غیرعمد زندانی هستند آزاد شوند و به کانون خانواده بازگردند.
وی به ارائه آموزش ها و اطلاع رسانی در خصوص جرایم غیر عمد اشاره کرد و گفت: کتابچه هایی از سوی ستاد با عنوان هشدارهایی درباره نفقه، مهریه، چک و تصادف منتشر شده است تا با آگاه سازی جامعه نسبت به جرایم از ورودی به زندان ها کاسته شود.
ستاد دیه استان قم با شماره حساب های بانک ملی 0201231618009 و بانک تجارت 1530085593 و بانک ملت 1822288724 و پرداخت از طریق موبایل بانک با کد *780*7777025# و شماره تماس 37722666 آماده دریافت کمک های خداپسندانه و خیرانه مردم شریف استان است.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.