به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت ‌الاسلام عباس اسکندری روز سه شنبه در گردهمایی ائمه جماعات، روحانیان مستقر و مبلغان استان قم در سالن همایش این اداره کل اظهار کرد: مردم به روحانیت، ایمان و اعتقاد دارند، بنابراین روحانیان وظیفه دارند اهمیت حضور حداکثری در انتخابات را برای مردم تبیین کنند.
وی با ابراز خرسندی از بالابودن مشارکت مردم در انتخابات دوره ‌های گذشته، تصریح کرد: انتخابات مظهر عینی مردم‌ سالاری دینی است و اگر خدای ناکرده مشارکت در انتخابات آینده پایین باشد، گستاخی دشمن نسبت به جمهوری اسلامی بیشتر می ‌شود.
وی؛ هوشمندی، پیچیدگی نظر و نجابت مردم را از عامل های شکست توطئه‌ های دشمنان دانست و با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق اسلامی اظهار کرد: اگر اخلاق اسلامی در جامعه میان مردم و مسئولان نهادینه شود، هیچ گونه بداخلاقی در جامعه به ویژه در رقابت ‌های انتخاباتی مشاهده نمی ‌شود.
اسکندری در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان از ائمه جماعات مساجد خواست که نمازگزاران و اعضای هیات امنای مساجد را به غبارروبی مساجد ترغیب کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم همچنین توسعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را نیازمند توجه بیش از پیش ائمه جماعات، روحانیان مستقر و مبلغان دینی دانست.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت 96 در سراسر کشور برگزار می شود.
7406/ 6133/ تنظیم کننده: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفر مسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.