محمد غیرتی، روز سه شنبه در شورای پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی خراسان جنوبی در بیرجند، افزود: کثرت و حضور 109نامزد در بیرجند، احتمال تخلف را به مراتب بالا می برد و در همین ارتباط باید نظارت کامل بر این روند صورت گیرد.
وی ادامه داد: نامزدها توجه کنند که حتی بروز یک تخلف از هر یک آنها فضای عمومی شهر را به هم خواهد ریخت و موجب اعتراض های مردمی خواهند شد.
به گفته وی یکی از تخلف هایی که هم از نظر اسلامی اسراف است و هم مورد اعتراض مردم قرار گرفته است استفاده از پلاکارد و بنرهای غیر اصولی است که فضای نازیبایی را به شهر بخشیده است.
وی تاکید کرد: طبق قانون نظارت بر تخلف های انتخاباتی نصب هرگونه پلاکارد، عکس و بنر بالاتر از اندازه 100 در 70 سانتی متر ممنوع است و نامزدها فقط در جلوی ستادها می توانند از بنرهایی بالاتر از این اندازه استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، غیرتی عنوان کرد: علاوه بر نصب این پلاکاردهای غیر متعارف طبق قانون نامزدان شوراها، در هر منطقه شهرداری فقط یک ستاد تبلیغاتی می توانند داشته باشند که در این زمینه تذکر های لازم صورت گرفته و امیدواریم که تخلفی در این راستا انجام نشود.
وی در ادامه حضور پر شور مردم در انتخابات را نشان از اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و نقش مردم در تعیین سرنوشت کشور را بسیار مورد اهمیت بیان کرد.

** رعایت اخلاق در انتخابات از اوجب واجبات است
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی، هم در این جلسه گفت: اسلام دین اخلاق و جوانموردی است و رعایت اخلاق در انتخابات از اوجب واجبات است.
حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا، اظهار کرد: امروزه وقوع انواع بد اخلاقی ها چه از سوی نامزد های انتخاباتی و چه طرفدارانشان زیبنده نظام اسلامی نیست و باید از آن خودداری شود.
وی ادامه داد: شعار بدون عمل هم یکی از بد اخلاقی هایی است که متاسفانه وجود دارد و نامزدها باید توجه داشته باشند که اسلام به عمل تاکید فراوانی داشته و دارد و شعار هیچ جایگاهی در اسلام نداشته و نخواهد داشت.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از بد اخلاقی هایی که عموما از سوی طرفداران نامزدها، صورت می گیرد، آتش زدن و تخریب بنرها و تصاویری است که جرم است و در قانون برای آن مجازات تعیین شده است.
به گفته وی حفظ ارزش ها مهم ترین بحث نظام است و مسئولان باید در نظر داشته باشند، اگر قرار باشد ارزش های نظام در قالب تبلیغات زیر پا گذاشته شود به هیچ وجه زیبنده نخواهد بود.
وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه دشمن قصد دست اندازی در ارزش ها و آرمان های نظام دارد هوشیاری مردم در این زمینه پاسخی دندان شکن به معاندان انقلاب و نظام خواهد بود.
نشست یادشده چهارمین و آخرین جلسه شورای پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان بود، مقرر شد یک جلسه دیگر بعد از دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا، برای جمع بندی و کسب تجربه برگزار شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
3215*2047* خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.