به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، حسین صیدی در دیدار مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه برگرفته از سال های دفاع مقدس، از مصادیق امر به معروف در نیروهای مسلح است.
وی با بیان این که پاک دستی نیروهای مسلح و کاهش جرم و تخلف در دوران دفاع مقدس مشهود بود، اظهار داشت: ارتش های دنیا یا با فساد مواجهند و یا در پایان جنگ ها دچار افسردگی می شوند اما با دقت در سیره و رفتار امام راحل(ره) می بینیم همه اقدام های ایشان روی یک اصول و محاسبات دقیق تنظیم شده بود.
وی افزود: یکی از تدابیر خاص بنیانگذار حمهوری اسلامی ایجاد شجره طیبه بسیج و روحیه و فرهنگ جهادی بود که موجب سرافرازی و نجات کشور در دوران دفاع مقدس شد و جامعه اسلامی همچنان از برکت های این شجره طیبه بهره مند و برخوردار است.
صیدی ادامه داد: در حال حاضر رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا نیز بر حفظ و استمرار همین روحیه و تفکر تاکید داشته و دارند و از جامعه و مسئولان و مردم نیز همین روحیه را مطالبه می کنند.
وی تصریح کرد: امروز عدم ارتکاب جرم متاثر از فرهنگ و تفکر ایثار، جهاد و شهادت است چرا که کسی که حاضر است عظیم ترین و بی نظیرترین سرمایه وجودی خویش را که همانان جانش می باشد، تقدیم اسلام و انقلاب کند، چنین شخصی به فکر فساد و جرم نیست و آنچه را که انجام می دهد، تکلیف الهی است.
وی با تاکید بر اهمیت حضور همه جانبه مردم در صحنه ادامه داد: رزمندگان اسلام و عموم مردم در دوران دفاع مقدس در صحنه بودند.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم در پایان با اشاره به این که امروز بسیاری از قضات، مسئولان و کارکنان این سازمان از ایثارگران دورن دفاع مقدس و از منسوبین به شهدای بزرگوار هستند، بر آمادگی سازمان قضایی نیروهای مسلح در راستای ترویج روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم نیز در این دیدار گزارشی از ساختار، برنامه ها و عملکرد این اداره کل در استان در زمینه ساخت یادمان های شهدا و مرکز فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و چاپ و نشر و پژوهش مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت ارائه کرد.
احمد حسینی گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس به لطف فضای معنوی جبهه ها و روحیه جوانمردی رزمندگان اسلام، فارغ از کمترین سیستم های نظارتی، شاهد اوج تجلی پاکدستی، صداقت، امانتداری و حفظ بیت المال بودیم و این تجربه ارزشمند به لحاظ کاربردی برای جامعه امروز ما بسیار حائز اهمیت بوده و می تواند به عمل یک الگوی عملی و مصداق عینی مطمئن قابل استفاده باشد.
1175 / تنظیم و انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.