به گزارش ایرنا مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان در این یادواره که با حضور رزمندگان دوران دفاع مقدس و خانواده معظم شهدا در هفت تپه شوش برگزار شد در سخنانی گفت:در 25 دیماه سال 1365 در حمله هوایی رژیم بعث 40 نفر از رزمندگان شاهرودی که برای پشتیبانی از رزمندگان در آشپزخانه فعالیت می کردند به شهادت رسیدند.
حجت الاسلام غلامرضا قندهاری افزود:بعد از استقرار تیپ 12 حضرت قائم(عج) در دوران دفاع مقدس در دزفول برای تدارکات رزمندگان در ایستگاه هفت تپه آشپزخانه ای دایر شد و تعدادی از رزمندگان شاهرودی که عمده آنها از خادمان امام حسین (ع) بودند وارد منطقه عملیاتی شده و در قائمیه مستقر شدند.
وی افزود:این افراد به عنوان نیروی تدارکاتی و پشتیبانی رزمندگان در آشپزخانه ای که برای رزمندگان دایر شده بود مستقر شدند و اقدام به طبخ غذا برای رزمندگان می کردند که مقر آنها در هفت تپه بمباران شد.
حجت الاسلام قندهاری گفت:با برنامه ریزی انجام شده نخستین یادواره این شهدا در محل شهادت این رزمندگان شاهرودی با حضور خانواده معظم شهدا در هفت برگزار شد.
وی ضمن تقدیر از مردم شوش ، دزفول و هفت تپه به خاطر میزبانی برگزاری این یادواره ابراز امیدواری کرد این یادواره در سالهای آینده باشکوهتر برگزار شود.
حمید دامغانی فرمانده سپاه شاهرود نیز در سخنانی در این یادواره گفت:برگزاری یادواره شهدا اقدامی ارزشی در راستای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا در جامعه است که باید استمرار یابد.
وی افزود:فرهنگ ایثار و شهادت با برگزاری یادواره شهدا در جامعه اسلامی گسترش یافته و اقدامی در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.
تعدادی از رزمندگان شهرستان شاهرود استان سمنان در بمباران هوایی ارتش بعث عراق در سال 65 در منطقه هفت تپه شهرستان شوش به شهادت رسیدند.
این یادواره به همت مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بسیج شاهرود برگزار شد.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.