به گزارش ایرنا مسعود بصیری پنجشنبه شب در بازدید از خانواده شهید محمد رضا(میثم) امانی در شیروان، بر ضرورت پاسداشت و تکریم خانواده شهدا تاکید و اظهار کرد: رسانه ها باید به موضوع ایثار و شهادت بپردازند و در راستای فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارند.
وی گفت: وظیفه همه ما این است که با حضور و سرکشی از خانواده شهدا ادامه دهنده راه آنان باشیم زیرا که ایران اسلامی هر چه دارد به برکت خون شهدا و مجاهدت و از خودگذشتگی های آنان است.
مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان شمالی گفت: امروز رسانه ها به عنوان چشمان بینای جامعه باید به بیان دستاوردها نظام و انقلاب بپردازند.
محسن زاهد احمدی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست اظهار کرد: آرمان‌ها و اهداف شهدا باید برای نسل‌های آینده بازگو شود.
شهید محمدرضا (میثم) امانی، متولد مرداد سال 1347 در شیروان، در سن 12 سالگی عضو بسیج شد و 2 سال بعد به جبهه رفت. امانی در 16 سالگی خبرنگار و گزارشگر جبهه های جنگ برای صدا و سیما و روزنامه جمهوری اسلامی شد.
این خبرنگار جوان، روز بیست وششم دی ماه سال 1365 در سن 18 سالگی و در عملیات کربلای 5 در شلمچه به شهادت رسید.
همچنین در این دیدار از خانواده شهید مرتضی زرهرن اولین شهید مدافع حرم در شهرستان شیروان بازدید به عمل آمد.
شهید مرتضی زرهرن از تکاوران ارتش کشور و از اعضای تیپ 258 شهید پژوهنده شاهرود بود که در انجام عملیات مستشاری به دست تکفیری ها در سوریه به شهادت رسید.
شهید زرهرن متولد 1358 در شهر شیروان استان خراسان شمالی و از تکاوران ارتش کشور دارای دو فرزند دختر و پسر است که در سن 37 سالگی به فیض شهادت نائل شد.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سید حسین قدسی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.