به گزارش خبرنگارایرنا علی کورانی فر روز پنجشنبه در جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در محل فرمانداری این شهرستان افزود: ایران اسلامی به برکت خون شهدا و ایثارگری جانبازان در جهان ازاقتدار و سربلندی والایی برخوردار است.
وی اظهار کرد: درقرآن و بیانات ائمه معصومین شهید و شهادت از مقام والایی برخوردار و در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز فرهنگ ایثار و شهادت یکی از ارزش ها محسوب شده وبه نشر وترویج آن توجه ویژه ای می شود.
معاون استاندار لرستان بیان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید تمام تلاش خود را در جهت تبلیغ و تکریم شهدا و معرفی این ارزش های الهی به جامعه انجام دهند.
کورانی فر اضافه کرد: شهدا، جانبازان و آزادگان با نثار جان و تحمل رنج، عذاب و شکنجه های وپشت سرگذاشتن روزهای سخت فرهنگ ایثار وشهادت را به خوبی به نسل های بعد منتقل کرده اند و امروزنیز ما موظفیم این رشادتها و شهامت ها را در جامعه ترویج کنیم.
وی ادامه داد: ما نباید در پیچ و خم های روزگار شهدا و خانواده های آنان و جانبازان و آزادگان فراموش کنیم.
معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: خون شهدا، نظام اسلامی را بیمه کرده است براین اساس همه ما باید همواره در زمینه زنده نگهداشتن اهداف نظام اسلامی و یاد و خاطره شهدا تلاش نماییم.
کورانی فراظهارکرد: برای اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باید خانواده های ایثارگران و شهدا را تکریم و فراموش کنیم زیرا افتخار وسربلندی نظام جمهوری اسلامی مرهون خون شهدا است.
وی افزود: امنیت و آرامش موجود در جامعه مرهون خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس بوده و خون شهدای نظام درخت انقلاب را پر ثمر کرده است.
فرماندار بروجرد ادامه داد: مهمترین رسالت ما پاسداری از ارزش‌های شهدا بوده که امروز مورد هجوم دشمن قرار گرفته است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بروجرد گفت: بسیاری از کوچه های بروجرد به نام گل و نام های دیگری نامگذاری شده در صورتی که باید نام هرکوچه و خیابان به نام شهدا مزین شود.
محمد رضا معظمی گودرزی افزود: مدرسه ای در بروجرد به نام اولین شهید انقلاب ابراهیم پیریایی نامگذاری شده بود که اسم این مدرسه تغییر کرده است.
وی اضافه کرد: دستگاه های خدمات رسان شهری در زمینه نصب سردیس شهدای بروجرد در پارک ها اقدامات لازم را انجام دهند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد اظهار کرد: موفقیت انقلاب اسلامی ایران مرهون خون شهدا است و امروز در برخی از نقاط جهان کشورهایی با الگو گرفتن از ایران و انقلاب اسلامی در برابر زورگویان ایستاده اند.
سرهنگی مجید سوری اضافه کرد: جلساتی که برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزارشده باید خروجی لازم را داشته و مصوبات این جلسات اجرا شوند.
وی به نامگذاری کوچه ها اشاره کرد و گفت: برخی از خیابان ها به گونه ای نامناسب نامگذاری شده اند براین اساس وبا توجه به وجود یکهزار و 500 شهید بروجرد کوچه ها با نام این شهدا نامگذاری شوند.
فرمانده ناحیه مقاومت بروجرد با اشاره به هویت بخشی شهرهای تازه تاسیس بیان کرد: یکی از اقدامات انجام شده در این راستا نامگذاری برخی از خیابان ها و کوچه های مسکن مهر است که با نام شهدا مزین شده در کنار نام شهدا یک عکس و مختصری از زندگی نامه شهید نیز درج شود.
سرهنگ سوری گفت: ادارات نیز درزمینه نصب عکس ها وزندگی نامه شهدا اقدام کرده زیرا هرشهید درسی برای زندگی است.
وی اضافه کرد: مراسم بزرگداشت 68 شهید دانش آموز بروجرد روز دوشنبه 20 دیماه در بروجرد برگزار می شود.
6052/7190/7273
خبرنگار : آمنه صارمی ** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.