علیرضا کاظمی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته معلم در جمع خبرنگاران افزود: آموزش و پرورش این استان با 2 میلیون و 500 هزار نفر عضو انجمن اولیا و مربیان، 90 هزار معلم شاغل و 50 هزار معلم بازنشسته می تواند شور و نشاط انتخاباتی مورد انتظار را در جامعه ایجاد کند.
وی اظهار کرد: ایجاد شور و نشاط انتخاباتی مهمترین محور کاری در حوزه ترویج مشارکت عمومی توسط آموزش و پرورش است.
وی گفت: از دیگر ماموریت های آموزش و پرورش در انتخابات، قرار دادن تمام امکانات سخت افزاری، نرم افزاری و نیروهای انسانی در اختیار ستاد انتخابات است.
کاظمی با بیان اینکه امتحانات آخر سال تحصیلی دانش آموزان از دوم تا 25 خرداد ماه می باشد افزود: برنامه ها به گونه ای تنظیم شده است که دانش آموزان در کنار اهمیت دادن به حماسه حضور در انتخابات، امتحانات پایان سال را به بهترین شکل ارائه دهند.

* افزایش نرخ پوشش نوآموزان استان
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به رویکرد عدالت محوری آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری نرخ پوشش نوآموزان استان با 12 هزار و 500 نوآموز به 38 درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه افزایش نرخ پوشش نوآموزان با توجه و تمرکز بر مناطق محروم محقق شده است، گفت: استان خراسان رضوی در حوزه پوشش نوآموزان جزو استانهای برتر کشور محسوب می شود.

* رشد 70 درصدی کلاس های ضمن خدمت فرهنگیان
کاظمی با اشاره به برگزاری بیش از هفت میلیون و 850 هزار نفر ساعت آموزش ضمن خدمت در این استان، افزود: این رقم در مقایسه با سال آغاز به کار دولت یادزهم، 70 درصد افزایش داشته است.
وی اظهار کرد: 88 مرکز اعتکاف علمی به منظور ارتقای سطح علمی دانش آموزان استان تشکیل شده و طرح هدایت تحصیلی با رویکرد انتخاب آگاهانه و مختارانه و ایجاد بسترهای اطلاع رسانی کافی و ظرفیت سازی به منظور پذیرش دانش آموزان برای 83 هزار دانش آموز اجرا می شود.
وی گفت: در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز برگزاری یادواره های شهدا جزو برنامه های مهم است که در سال تحصیلی گذشته حدود 560 برنامه و در سال تحصیلی جاری بیش از هزار و 9 یادواره در استان برگزار شده است.

* جایگاه معلمان باید به گفتمان غالب جامعه تبدیل شود
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: جایگاه معلمان باید به گفتمان غالب جامعه تبدیل شود و مردم با عمق این جایگاه آشنا شوند.
وی اظهار کرد: هفته معلم فرصتی برای تجلیل از قشر زحمتکش معلم و معرفی این جایگاه به جامعه است.
وی با اشاره به برگزاری بیش از 90 برنامه تجلیل از مقام شامخ معلم در خراسان رضوی، گفت: این مراسم در 10 هزار و 500 مدرسه استان برگزار می شود.
کاظمی افزود: تجلیل از مقام معلم در ادارات، شهرستان ها و مناطق آموزشی و دستگاه های اجرایی و رسانه ها از دیگر برنامه های این هفته است.
وی ادامه داد: غبار روبی از مزار شهدا، تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی و ایثارگر، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان از جمله برنامه های ویژه هفته معلم در استان می باشد.
7496 / 6053 خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.