به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید جواد حسینی در جلسه کمیته فضای مجازی شورای اطلاع رسانی انتخابات استان اظهار داشت: هسته ای با حضور مدیران کل سیاسی و انتخابات استانداری،‌کمیته امنیتی و بازرسی انتخابات، پلیس فتا، دادگستری و اداره کل اطلاعات برای جلوگیری و برخورد با تخلفات انتخاباتی، فضای مجازی را به صورت دائم رصد می‌کنند.

وی تصریح کرد: تلاش می‌شود با رصد این فضا و مواجهه قانونی با تخلفات احتمالی، به گونه‌ای برنامه ریزی شود که آشفتگی موجود در فضای مجازی کاهش یافته و این فضا سروسامان گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه فضای مجازی نسبت به دوره قبل فعال‌تر و پویاتر است گفت: با توجه به شواهد و قرائن موجود از جمله عملکرد فضای مجازی در کنار عوامل دیگر،‌ پیش بینی‌ها حاکی از مشارکت گسترده مردم در انتخابات پیش رو است.

وی گفت: در واقع امروز فضای مجازی خود به عنوان یک عامل ارتقاء آگاهی‌های مردم عمل می‌کند ضمن آنکه دو انتخابات شوراها و ریاست جمهوری از نظر رای دهندگان بر هم همپوشانی دارند و بر مشارکت کمی و کیفی انتخابات موثر هستند.

حسینی افزود: شاهد شکل گیری فضای رقابتی و دو قطبی در عرصه انتخابات هستیم که کارکرد مثبت آن بر مشارکت حداکثری است اما در عین حال این امر آسیب‌های و تخریب‌هایی هم در پی دارد که باید در این زمینه مراقبت کرد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی ادامه داد: استانداری به عنوان نماینده عالی دولت مسئول برگزاری انتخابات است اما در عین حال وظیفه تبیین و دفاع از سیاست‌های دولت را هم دارد. مسئولان موظف هستند تا زمانی که دولت سر کار است در تبیین و تشریح سیاست ها و عملکردهای آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در این حوزه نیز لکنت زبان نخواهیم داشت، افزود: دولت‌های دیگر بیش از آنچه انجام داده‌اند اطلاع رسانی کرده‌اند اما در دولت یازدهم این اطلاع رسانی‌ها بسیار کمتر از اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته است.

حسینی اظهار داشت: امروز در حوزه فضای مجازی و نیز واقعی خطوط برجسته‌ای از تخریب و تهمت نسبت به دولت و سیاست‌های آن وجود دارد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: باید از ظرفیت فضای مجازی نیز با توجه به گستره آن در بین مردم برای پاسخگویی و خنثی سازی این مباحث بهره برد در حالی که امروز بسیاری از اقدامات برجسته دولت در فضای مجازی نقطه ضعف آن القا می‌شود و برخی در داخل همه این فرصت‌های بدست آمده را تهدید جلوه می‌دهند که برجام یکی از آنها است.

وی گفت: در مواجهه با نهضت تبلیغات غیرواقعی و سیاه نمایی‌ها که منجر به کاهش اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی جامعه می‌شود، باید اقدامات و سیاست‌های دولت را به روشنی تبیین کرد.

حسینی عنوان کرد: بدین منظور کمیته فضای مجازی شورای اطلاع رسانی استان تشکیل شده  و در این راستا نسبت به تولید محتوا و انتشار آن اقدام می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612305
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.