به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا تویسرکانی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم افزود: علت وجود بسیاری از تلخی ها، زشتی ها و ناهنجاری ها در جامعه، به دلیل عدم پیاده کردن درست احکام الهی در کشور است.
وی در ادامه افزود: خداوند عزت، سربلندی و رفاه مسلمانان را می خواهد، اما تحقق آن در جامعه مستلزم خواست و اراده و انگیزه درونی همه مسلمانان است و همه باید برای رسیدن به آرمان ها و آموزه های اسلامی تلاش و مجاهدت داشته باشند.
تویسرکانی با بیان اینکه عده بسیار کمی از مسلمانان اهل جهاد و مبارزه بوده و خود را وقف اسلام کرده اند، اظهار داشت: عده کثیری از مسلمانان که قرآن از آنها به عنوان «قاعدین» یاد می کند، اهل جهاد و مبارزه نبوده و اسلام را برای رسیدن به منافع خودشان برگزیده اند و اگر روزی منافعشان به خطر بیفتد، احکام اسلامی را زیرپا می گذارند.
وی با بیان اینکه گروه سوم مسلمانان، منافقان بوده و به غیر از آن گروه چهارمی وجود ندارد و همه مسلمانان در یکی از این سه دسته قرار دارند، خاطرنشان کرد: علت بسیاری از بدبختی ها و عقب افتادگی مسلمانان، در اقلیت بودن مسلمانان مجاهد بوده و اگر قدرت اجرایی کشور در دست منافقین باشد، اسلام در جامعه پیاده نمی شود و فقر و فحشا و منکر در کشور محقق می شود.
وی در پایان با اشاره به وجود استبداد، استعمار و جنگ و خونریزی در کشورهای اسلامی، تصریح کرد: حرکت های جهادی و انقلابی در کشورهای اسلامی باید روز به روز تقویت شود تا زمینه پیاده کردن احکام الهی و رسیدن به عزت و اقتدار و پیشرفت در جهان اسلام فراهم شود.
8146 / 6133/ خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.