حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی در خطبه های نماز جمعه در مسجد امام حسین(ع) تاکید کرد: قول های داوطلبان متناسب با توانمندی و امکانات موجود جامعه باشد، وعده غیرعملی که تحقق آن امکان پذیر نیست، ندهند .
وی تصریح کرد: نامزدهای انتخابات و طرفداران آنها حقایق و زیبایی ها و پیشرفت های جامعه را که تحت نظارت ولی فقیه است ، بیان کنند، تا مردم بتوانند بهترین ها را انتخاب کنند.
خطیب جمعه بیرجند در ادامه تبلیغات آگاهی بخشی در کاراز انتخابات عنوان کرد و یادآور شد: جریان آگاهی بشخی به جامعه برای همراهی، هم اندیشی، مدیریت مطلوب و نیک اندیشیدن کمک می کند.
وی با بیان اینکه عظمت انسان هوشیاری و حضور گسترده در صحنه است، عنوان کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات مورد نظری مقام معظم رهبری است در این پروسه مهم ملی تاثیرگذاری آن در عرصه های داخلی، منطقه ای و بین المللی زیاد است، زیرا اعتبار ما در انتخابات خواهد بود.
وی همچنین تاکید کرد: دروغ، اهانت، ظلم و طرح نسبت های ناروا به یکدیگر، سیاست علوی نیست، نامزدها و هوداران سعی کنند زیبایی ها، پیشرفت های اقتصادی، علمی، فرهنگی، صنعتی و بین المللی نظام را ارایه کنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی در ادامه یادآورشد: نباید پیروزی را با ظلم به دست آورد و مردم دقت کنند رسیدن به مقصود با طلم نمی خواهیم و به فرموده حضرت علی، هرکس با بدی، تهمت ، تهدید و اهانت به پیروزی رسید بداند نابود خواهد شد.
وی همچنین گفت: طرفداران داوطلبان دقت کنند، نباید برای انتخاب فرد یا افرادی دین و ایمان خود را به خطر اندازند و بدانند پیروزی در هیچ کاری با گناه به دست نخواهد آمد.
وی در ادامه به مناسبت هفته آینده از جمله روز شوراها، روز پاسدار، روز ملی خلیج فارس، روز جانباز ، روز جهانی کار و کارگر و روز معلم اشاره کرد و گفت: امام حسین(ع) فردی شجاع، دلاور و ولایی بود که هستی خود را در راه خدا تقدیم کرد.
رضایی بیرجندی با اشاره به نامگذاری سال 96 به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار کرد: همه خصوصا کارگران وظیفه دارند به تولید اندیشه، تولید معنویت، تولید صنعت و ... توجه کنند.
امام جمعه بیرجند خطاب به معلمان اضافه کرد: آنها بالاترین مسئولیت اجتماعی را که تعلیم و تربیت است، بر عهده دارند، زیرا مهم ترین ثروت جامعه که همان روح و قلب فرزندان ماست در اختیار معلمان هست برای حفظ و شکوفایی آن تلاش کنند.
وی در ارتباط با روز شوراها بیان کرد: آبادی شهر و روستا با شعار تحقق نخواهد یافت، تنها در سایه تلاش، جدیت در کار، احساس مسئولیت و هم اندیشی به دست خواهد آمد، زیرا پذیرفتن مسئولیت کار ساده ای است، عمل به مسئولیت ها بسیار مهم است.
وی به مردم توصیه کرد که افراد با برنامه، با فکر، متدین و اهل عمل را در انتخابات شوراهای شهر و روستا که 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود، انتخاب کنند.
وی تاکید کرد: وقتی اعضای شورا از میان افراد دلسوز و قوی انتخاب شود، مسلما شهردار خوب را هم برای مدیریت شهری انتخاب خواهند کرد.
امام جمعه بیرجند در بخشی از خطبه ها در ادامه بحث هفته های گذشته در مورد عرفان اسلامی گفت: سی و هفتمین مرحله عرفان اسلامی، اخلاق است که اخلاق صورت باطنی انسان است .
وی اظهار کرد: اخلاق پیامبر(ص) اسلام قرآن بود، حضرت رسول صاحب بهترین اندیشه بود و به کسی بدی نمی کرد، و نباید باطن افراد پر از کین و غضب باشد.
2047*خبرنگار و انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.