امام جمعه ماکو بر لزوم رعایت اخلاق کاندیداها در زمان تبلیغات انتخابات تاکید کرد.

حجت الاسلام ایوب رنجبری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه رعایت اخلاق باید سرلوحه کار کاندیداها در زمان تبلیغات باشد افزود: کاندیداها نباید با توهین و تحقیر همدیگر سعی در تخریب رقبای خود کنند بلکه با ارائه برنامه های خود،از بداخلاقی های انتخاباتی باید بشدت پرهیز کنند .

وی ادامه داد: بدگویی کردن، اهانت کردن، تهمت زدن، برای عزیز کردن خود و خوار کردن  رقبا در چشم مردم، راهها و روشهای صحیح و اسلامی نبوده و رقابت انتخابات باید با رعایت موازین اخلاقی، مثبت و پرشور باشد .

حجت الاسلام رنجبری بابیان اینکه کاندیداهای انتخابات بایدهای قرآنی،دینی و رهبری را رعایت کنند،گفت: همه کاندیداها باید با اخلاص و نیت خدایی وارد عرصه رقابت شوند و مامور به انجام وظیفه دینی و اسلامی خود باشند .

وی با بیان اینکه نتیجه انتخابات نباید در اخلاق مداری کاندیداها اثر بگذارد، گفت: کاندیدی چه رای بیاورند چه نیاورند هرچه باشد مهم نیست نباید کاندیداها طوری رفتارکنند که باعث ناامیدی مردم از نظام شوند .

امام جمعه ماکو موضع انقلابی و توسل به آرمانهای شهدا و امام راحل و ولایت پذیری را از دغدغه های کاندیداهای انتخابات عنوان کرد و افزود: باید ولایت پذیری در عمل باشد نه در حرف و شعار، چرا که ما همه سرباز ولایت هستیم و باید دغدغه خدمت بی منت به مردم در گوشه گوشه اعمال و رفتارشان نمایان باشد .

حجت الاسلام رنجبری با بیان اینکه کاندیداهای انتخابات نباید شیفتگان قدرت باشند تصریح کرد: باید عرصه انتخابات را عرصه خدمتگذاری دانسته و وعده های بی اثر در تبلیغاتشان به مردم ندهند .

وی با ابراز تاسف از سیاه نمایی برخی از افراد نسبت به عملکرد دولت در دوره های قبل گفت: اگر چه هنوز مشکلات و کاستی هایی وجود دارد ولی هر دولتی که برسرکار آمده با تمام توان در مسیر خدمت به کشور گام برداشته و نباید با سیاه نمایی باعث ایجاد تنشج در جامعه شد .

امام جمعه ماکو حضور مردم در انتخابات را وظیفه همگانی دانست و اظهار کرد: همه مردم از هر جناح و گرایشی باید در انتخابات(شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری ) شرکت کنند چراکه حضور پررنگ مردم در انتخابات علاوه بر پیامدهای داخلی ،پیامدهای خارجی نیز در عرصه بین المللی دارد .

حجت الاسلام رنجبری حضور حداکثری مردم در انتخابات را عامل اتحاد و همبستگی در کشور عنوان کرد و گفت: مردم با حضور حماسی خود در انتخابات باعث ناامیدی دشمن شده و مکر و خدعه آنها را برملا می کند .

وی با اشاره به فتنه 88 خاطر نشان کرد: بروز فتنه در جامعه ناشی از کمبود بصیرت و آگاهی است .

امام جمعه ماکو زمان شناسی،موقعیت شناسی و دشمن شناسی را از مصادیق بصیرت در جامعه دانست و افزود: حضور آگاهانه و از روی اعتقاد مردم با وقوف به وظیفه و موقعیت خود مانع از بروز فتنه توسط دشمن در کشور می شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.