به گزارش ایرنا، هفته نامه وداد این مطلب را به قلم حجت الاسلام لنگوری در ستون نگاه به رشته تحریر درآورده است.
در بخشی از این مطلب آورده شده: در حالی که کشورهای اسلامی که نسبت به عدم پختگی لازم در مبارزه و بی خبری از اصول دعوت و فهم ناقص از اسلام یک عده از جوانان دست خوش یاس و ناامیدی گردیده اند و پناه بردن به آغوش غرب را راه حل معضلات خود می دانند به نظر می رسد باید توجه جدی تری به قشر جوان جامعه به عنوان سازندگان فردای اجتماع گردد،به ویژه در ایران اسلامی که جوانان اعم از پسر و دختر،بخش اعظم جامعه را تشکیل می دهند و همین جوانان مسئولیت اداره کشور را در آینده بر عهده خواهند گرفت.
هر چند به نظر می رسد دولت برنامه های مهمی به همین منظور دارد تا ضمن افزایش سطح آگاهی و دانش جوانان در عرصه های مختلف و به کارگیری این نیروی ارزشمند در تمامی عرصه های زندگی اجتماعی،حضور فعال و موثر جوانان را عینیت بخشد اما برای دست یافتن به این هدف و برای مقابله با هجمه دشمنان صلح و امنیت ملی توسط کشورهای غربی، توجه به آموزه های قرآنی ضرورت دو چندان دارد.
پرهیزگاری و رعایت تقوا، تحصیل علم و دانش ،عدالت طلبی و حمایت از مظلومان و تلاش و کوشش بخشی از آموزه های قرآنی است که می توان به آنها به همین منظور پرداخت.
در آموزه پرهیزگاری و رعایت تقوا اگر فرایض امیال انسانی مطلق و آزاد گذاشته شوند و جوانان هیچگونه کنترلی بر آن نداشته باشند پیامدهای بسیار نامطلوبی در بهداشت روانی فرد و جامعه به همراه دارد ، به همین جهت در آموزه های قرآنی تقوا یک مفهوم محوری و بهترین ره توشه ی انسان در مسیر الی الله است.
همچنین بر اساس آموزه های قرآنی ، علم به دانشی گفته می شود که در طریق خدمت و صلاح مردم و شناخت معبود باشد و اگر مایه ی غرور، غفلت ، ظلم و فساد باشد قیل و قالی بیش نیست و جوانان نباید در کسب چنین دانشی تلاش و کوشش نمایند.
در آموزه عدالت طلبی و حمایت از مظلومان از آنجا که جوانان هنوز در نابرابری های محیط غرق نشده و به آن آلوده نشده اند صفت عدالت طلبی و حمایت از مظلومان در او بیشتر تجلی دارد، در آموزه تلاش و کوشش نیز دوره ی جوانی زمان تلاش ، تحرک و نشاط است ،یک جوان باید با اراده و پشتکار قومی و عزمی راسخ بکوشد و از کار و تلاش نهراسد و از بحران ها و فراز و نشیب های زندگی به سلامت عبور کند ، پس حضور جوانان در همه ی عرصه ها چه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی قابل توجه بو.ده و باید به جوانان فرصت عرضه ی توانمندی آنها را داد.
7414/1535خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده: داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.