به گزارش ایرنا، سیدسعید شاهرخی چهارشنبه شب در نشست هم اندیشی با بانوان فعال فرهنگی و اجتماعی استان به تبیین نقش زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی پرداخت و افزود: امروز نقش زنان در ساختارهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی وضعیت بهتری پیدا کرده است.
وی با اشاره به اینکه موضوع زنان و نقش مادرانه آنان در خانواده با نقش‌ و وظایف سیاسی، اجتماعی که در جامعه پذیرای آن هستند نه تنها مغایرتی نداشته بلکه بر ارزش و منزلت آنان در جامعه نیز افزوده، یادآور شد: نقش‌پذیری زنان جامعه ما براساس تعالیم دینی و مذهبی الهام بخش جایگاه رفیع آنان در جامعه اسلامی است و ما باید در اجرا نیز به ‌گونه‌ای عمل کنیم که این قشر در جایگاه اجتماعی واقعی خود قرار گیرد.
وی، تحکیم روابط خانواده، برنامه‌ریزی برای ازدواج ‌های پایدار، توانمندسازی و کارآفرینی برای بانوان، تقویت سازمان‌ های مردم نهاد و توسعه ورزش در بین بانوان را از جمله برنامه‌های دولت برای حوزه بانوان ذکر کرد.
شاهرخی ادامه داد: باید به‌ صورت وی‍ژه از بروز آسیب ‌هایی که در محیط خانواده و جامعه زنان ما را تهدید می کند جلوگیری و در صورت بروز چنین مسایلی به شیوه‌های علمی و عملی از آن ممانعت کرد.
وی با بیان اینکه ایجاد فرصت برابر برای زنان یک اصل است که در استان هم آن را دنبال می کنیم، گفت: حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان کاندیدا یکی از عرصه‌هایی است که می‌تواند با حضور پررنگ و جدی، توانمندی‌های این قشر از جامعه را ثابت و به فعلیت درآورد.
*** ارتقای روحیه خودباوری میان زنان و تقویت آن بسیار مهم است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین ادامه داد: بانوان استان قزوین باید حضوری فعال‌ و موثر، به ویژه در عرصه های اجتماعی و سیاسی داشته باشند زیرا توانمندی و نقش آفرینی این قشر در زمان ‌های مختلف از جمله انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به اثبات رسیده است.
شاهرخی با تاکید بر اینکه خودباوری در مطالبه حق زنان امری ضروری است، اضافه کرد: زنان جامعه‌ ما از توانمندی‌های زیادی برخوردارند ولی در مطالبه حقوق خود باید در وهله نخست به خودباوری برسند.
شاهرخی یادآور شد: در راستای پیگیری مطالبات بانوان استان کمیته‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حقوقی با محوریت و عضویت بانوان توانمند تشکیل تا به طور هدفمند و منظم تمامی امور مربوط به این بخش مورد پیگیری قرار گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین اضافه کرد: بانوان برای پیگیری مطالبات و حل مشکلات و موانع باید پیشنهاد های اجرایی و راهکارهای عملیاتی در حوزه‌های یاد شده را ارائه و ما نیز امکانات و اعتبار لازم را برای اجرایی شدن این امور تامین خواهیم کرد.
شاهرخی اضافه کرد: تقویت سازمان ‌‎های مردم نهاد درحوزه زنان و عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی یک امر مهمی است که باید به طور جدی به آن پرداخت.
وی، تحقق حقوق شهروندی که در دستور کار دولت قرار دارد را نیز امر ضروری اعلام و یادآور شد: باید با اتحاد و مشارکت سه قوه این مساله نیز اجرایی شود.
*** دولت تدبیر و امید بداخلاقی های سیاسی را کنار زد
شاهرخی در ادامه به مساله انتخابات آینده و لزوم مشارکت سیاسی زنان به ‌عنوان نیمی از جمعیت کشور در امور سیاسی و اجتماعی اشاره و افزود: ما تنها به ‌دنبال حضور بانوان در پای صندوق‌های رای نیستیم، بلکه دولت با تدابیر خاص خود به‌ دنبال افزایش ضریب جامعه‌ پذیری این قشر از جامعه در همه عرصه‌ها، به ‌ویژه تشکیل سازمان‌های مردم نهاد خاص این قشر عظیم از جامعه است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین با اشاره به رواج بداخلاقی های سیاسی در دولت قبل، گفت: دولت تدبیر و امید بداخلاقی های سیاسی را کنار زده است.
به گفته شاهرخی، دولت تدبیر و امید با ایجاد همگرایی و وحدت در اداره کشور، راه عقلانیت و اعتدال را در پیش گرفته و با دوری جستن از افراط و تفریط توانست همه جریان ها و گروه ها را در عرصه های مختلف به انجام فعالیت های گوناگون سوق دهد.
*** رای و حضور مردم در نظام، واقعی و تاثیرگذار است
رئیس ستاد انتخابات استان قزوین با بیان اینکه رای و حضور مردم در نظام، واقعی و تاثیرگذار است، گفت: در مقاطع مختلف این حضور کارکرد قوی داخلی و خارجی داشته و منجر به تقویت بنیان نظام و افزایش ضریب امنیت ملی شده و توطئه‎های دشمنان را نیز نقش بر آب کرده است.
شاهرخی با اشاره به اهمیت انتخابات ها در سرنوشت آینده کشور و اینکه نتیجه آرای مردم مسیر حرکت مسئولان را مشخص می کند، اضافه کرد: نباید فراموش کنیم این هنر مردم بود که با آرای خود در انتخابات سال 92 توانستند کشور را از واگرایی نجات داده و روابط ایران اسلامی را با جهان به شکل عزتمندانه ای شکل داده و باز تعریف کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین ادامه داد: باید به رای و نظر مردم با هر سلیقه و تفکری احترام بگذاریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور، گفت: در کنار انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را نیز سال آینده برگزار خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از رای مردم به عنوان حق الناس یاد کرده اند، افزود: همه برای حفاظت و پاسداشت از آرای مردم و برگزاری انتخابات در کمال سلامت و شفافیت وظیفه داریم.
شاهرخی در پایان یادآور شد: متاسفانه برخی ها در پی ناامید کردن افراد جامعه هستند اما باید بدانیم تاکنون کسی از ناامیدی مردم سود نبرده و ما نیز از انتقادهای سازنده که باعث عزت، رشد و تعالی جامعه می شود، حمایت می کنیم.
7389/8054*خبرنگار: نسرین رحیمی** انتشار دهنده: رضا اسدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.