در پیام سید مهدی صادقی که عصر یکشنبه نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: تکریم کار و احترام به منزلت والای کارگران و نقش آفرینان عرصه کار و تولید به عنوان قشر محبوب پروردگار، عضو موثر پیکره اجتماع و نیروی محرکه اقتصاد جامعه، مورد توجه و تاکید آموزه های دینی است.
پیام حاکی است: کار و تلاش، لازمه حیات و زندگی بشر و نماد عزت، شرافت و بالندگی فردی و اجتماعی است. فرهنگ غنی اسلام، کار مفید و سازنده را در چار‌چوب معیارهای ارزشی و اعتقادی خود، از بزرگ ترین عبادت ها، جهاد در راه خدا و وسیله ای برای تقرب به درگاه الهی معرفی نموده و رشد و تعالی و رسیدن به مدارج و مراتب عالیه کمال و پیشرفت را مرهون کار و تلاش می داند.
استاندار قم در ادامه پیام خود آورده است: از نظر اسلام هر لحظه زندگی یک انسان تلاش گر و طالب رزق و روزی حلال، عبادت و گام برداشتن در راه خدا محسوب می شود.
این پیام ادامه داده است: نگاه به کار و کارگر در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز، برخاسته از بطن اسلام و استوار بر آموزه های دینی بوده و موجب گشته تا قشر شریف کارگران در طول قریب به چهار دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و به مدد تعهد و وجدان کاری و اندیشه های خلاقانه، همواره حضوری بانشاط و شورآفرین در عرصه های کار و تولید داشته باشند.
صادقی در ادامه پیام خود ضمن ارج نهادن به زحمات تمامی مجاهدان کارزار تلاش و سازندگی، فرارسیدن روزجهانی کارگر را به همه کارگران شریف و زحمتکش به ویژه کارگران پرتلاش و جهادگران سختکوش سنگر اقتصاد و تولید در استان مقدس قم تبریک گفته و ابراز امیدواری کرده است: در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری شده با تلاش و همراهی و درایت و دور اندیشی کارگران عزیز و فعالان جبهه اقتصادی، شاهد رشد و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.
یازدهم اردیبهشت با عنوان روز جهانی کار و کارگر نام گذاری شده است.
7404/ 1175 تنظیم کننده: محمد زمانی راد ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.