به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مجید خدابخش صبح امروز در دیدار با مدیرکل و کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل اظهار کرد:‌ بنیاد مسکن نقش و رسالت مهم و خطیری در توسعه و آبادانی روستاها داشته و توانسته با اجرای طرحهای مختلف در روستاها نظیر اجرای طرح هادی زمینه‌ساز عمران و آبادانی هر چه بیشتر در این مناطق شود.

وی با تاکید بر بکارگیری جوانان روستایی در اجرای طرحهای مختلف در سطح روستاها بیان کرد: ایجاد اشتغال برای اهالی روستاها از عوامل مهم برای ماندگاری این افراد در روستا بوده که بکارگیری افراد در اجرای طرحهای مختلف عمرانی در سطح روستاها نقش مهمی می‌تواند در جلوگیری از مهاجرت روستاییان ایفا کند که انتظار می‌رود این امر مورد توجه بنیاد مسکن استان قرار گیرد.

خدابخش با بیان اینکه افزایش مهاجرت از روستاها به مناطق شهری همواره مشکلات زیادی را برای هر دو منطقه به دنبال دارد، افزود: متاسفانه روز به روز شاهد این امر هستیم که با مهاجرت ساکنان روستاها به مناطق شهری تعادل جمعیتی بر هم خورده و بر جمعیت شهرها افزوده و در مقابل جمعیت روستایی کاهش می‌‌یابد که ایجاد اشتغال برای جوانان و اهالی روستاهای می‌تواند راهکاری برای جلوگیری از بر هم خوردن این تعادل باشد.

استاندار اردبیل هر گونه اقدام برای عمران و آبادانی روستاها را بدون توجه به ماندگاری روستاییان در این مناطق بی‌نتیجه دانست و تصریح کرد: باید از ظرفیتهای مناطق روستایی برای اشتغال ساکنان در این مناطق بهره‌برداری کرد که در این زمینه می‌توان از ظرفیتهای گردشگری روستاهای استان برای رونق اشتغال در این مناطق بهره برد.

وی اظهار کرد: روستاهای استان دارای قابلیتها و توانمندیهای بسیار بالایی در حوزه گردشگری هستند که در صورت بهره‌برداری از این ظرفیتها می‌توان در راستای توسعه اشتغال و درآمدزایی برای روستاییان گامهای مهمی برداشته و زمینه ماندگاری آنها را در این مناطق فراهم آورد.

وی با تاکید بر حفظ بافت تاریخی و معماری سنتی روستاهای استان در اجرای طرحهای روستایی توسط بنیاد مسکن گفت: استفاده از ظرفیت حساب 100 امام(ره) زمینه‌ساز عمران و آبادانی هر چه بیشتر در مناطق روستایی شده که انتظار می‌رود این گونه اقدامات در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق روستایی استان تقویت شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625113
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.