به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت الله سید محمد حسین شاهرودی شامگاه چهارشنبه در آیین دیدار با کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به مناسبت دهه مبارک حساب 100 امام و سالروز تاسیس این بنیاد افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طول این مدت خدمات اثرگذاری داشته و در حوزه عمران روستایی و رسیدگی به محرمین توفیقات خوبی بدست آورده است.
به گفته وی، بحث مسکن اجتماعی که جدیدا خود دولت تصویب کرده محوریتی است که با مجموعه مشارکت کمیته امداد، بهزیستی و تامین اجتماعی به بنیاد مسکن انقلاب داده می شود که کل تامین مسکن محرومین در اختیار بنیاد مسکن قرار بگیرد.
وی افزود: پیشنهاد شده که کل مسائل مربوط به مسکن و روستایی یعنی راه روستایی و اماکنی که اشتغالزا است و می توانند تولید و اشتغال داشته باشند متمرکز به بنیاد مسکن باشد و در یک ارگان متمرکز شود تا بتواند خدمات بیشتری به روستائیان ارائه دهد.
نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: آمارهایی که از نسبت جمعیت روستایی به شهری داده می شود 25 به 75 است که بسیار خطرناک است که اگر به همین منوال پیش رود تا چند سال آینده در تغییر است و باید کاری کنیم که مهاجرت معکوس صورت از شهر به روستا صورت بگیرد.
آیت الله حسینی شاهرودی افزود: اگر مسائل روستائیان راحت تر از شهر در خود روستاها حل شود و ایجاد اشتغال و درآمد روستایی انجام شود این آمارها کم می شود و شاهد مهاجرت از شهر به روستا هستیم.
به گفته وی، اگر زمینه های تولید را فراهم کنیم و مسکن را در روستاها به مسکن درآمدزا تبدیل کنیم و مساکن روستایی صد متر گلخانه با امکانات گاز و آب و برق داشته باشد مشاغل مختلفی بوجود می آید و در حل معضلات روستائیان مفید است.
از 21 تا 31 فرودین به نام دهه حساب 100 امام خمینی(ره) و سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.
اجرای طرح هادی (بهسازی معابر روستایی)، کمک به احداث و بهسازی مساکن مقاوم روستایی، اعطای سند مالکیت مسکن روستایی، اجرای طرح توسعه روستایی با توجه به معیارهای شهری و محیط زیستی ازجمله خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.
سال 1395 در مجموع 185 میلیارد ریال برای اجرای طرح هادی در 120 روستای استان هزینه شده است.
از سال 1372 تاکنون طرح هادی در 514 روستای استان اجرا شده و از سال 76 شروع شده، تاکنون نیز 76 هزار و 600 جلد سند مالکیت در 980 روستا و 19 شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت استان صادر شده است.
در سرشماری سال 1395 جمعیت کردستان یک میلیون 603 هزار و 11 نفر سرشماری شده که از این تعداد 70/8 درصد در مناطق شهری و 29.2 درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.
از مجموع هزار و 703روستای استان کردستان، هزار و 662روستا دارای سکنه بوده و یک هزار و 345 روستا دارای جمعیت بیش از 20 خانوار است.
3034/ 3020
**خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.