به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت, محمد اکبرزاده صبح امروز در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه در رشت اظهار داشت: استان گیلان 2.5 میلیون جمعیت دارد که یک میلیون نفر در روستاها زندگی می‌کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان طرح هادی را به معنای بهسازی معابر راه‌های دسترسی به روستاها تعبیر کرد و گفت: میانگین اجرای طرح‌های هادی گیلان در کشور 40 درصد است و 2 هزار و 23 روستای بالای 20 خانوار جمعیت در استان گیلان داریم.

اکبرزاده با بیان اینکه سال گذشته 120 میلیارد تومان از طریق قیر رایگان به آسفالت تبدیل کردیم تصریح کرد: مردم با کمک دهیاران بستر لازم برای آسفالت را فراهم کردند و سال گذشته 254 روستا را آسفالت کردیم.

وی استان گیلان را در بحث به‌کارگیری قیر رایگان در بین سه استان برتر کشور اعلام کرد و بیان داشت: با پیشنهاد دولت به مجلس میزان قیر رایگان از 2 میلیون تن به 4 میلیون تن در سال افزایش یافت و امیدواریم در سال 96 عملکرد خود را در این حوزه به دو برابر افزایش دهیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان با اشاره به اینکه طرح هادی در 2 هزار و 23 روستای گیلان اجرا شده است بیان کرد: به خاطر برکت طرح هادی در زمینه اسناد روستایی در سه استان برتر کشور قرار گرفتیم و سال قبل 9 هزار و 370 سند را به مردم تقدیم کردیم.

اکبرزاده از مقاوم سازی 120 هزار واحد مسکن روستایی از سال 84 تا کنون خبر داد و تصریح کرد: این واحدها به دست خود مردم بازسازی شد و سیاستگذاری لازم و ارائه تسهیلات را بنیاد مسکن انجام داد و سال گذشته بیش از 5 هزار واحد مسکونی در گیلان بهسازی و مقاوم سازی شد.

وی از انعقاد تفاهم نامه‌ای با اداره کل بهزیستی گیلان خبر داد و اظهار داشت: براساس این تفاهم نامه خانوارهای دو معلول به بالایی که دارای مشکل مسکن باشند شناسایی و صاحب خانه خواهند شد و در مرحله اول سال گذشته 40 خانوار و در مرحله دوم 280 خانوار در سطح استان شناسایی شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان از تدوین برنامه طرح "مسکن اجتماعی" در کشور خبر داد و عنوان کرد: این طرح به نیازهای حداقلی مسکن ایرانیان نظیر رهن, اجاره و تعمیر پاسخ می‌دهد و سالی یکصد هزار واحد در کشور سیاست‌گذاری شده است.

اکبرزاده با بیان اینکه 627 واحد مسکن برای محرومان با سیاست‌گذاری و مدیریت آیت الله قربانی شروع شد خاطرنشان کرد: 427 واحد از این تعداد به بهره برداری رسید و200 واحد دیگر تا شهریور به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان از احداث 300 واحد مسکن شهری در گیلان خبر داد و بیان داشت: این 300 واحد در دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری می‌رسند.

وی با اشاره به سیاست‌گذاری‌های امسال بنیاد مسکن گیلان اظهار داشت: تمام خیران مسکن‌ساز گیلان در 16 شهرستان اعلام موجودیت می‌کنند و هر شهرستان احداث 20 واحد مسکونی را توسط خیران آغاز می‌کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614658
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.