حجت الاسلام والمسلمین محمد ناصر انتصاری روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از میان این 600 طلاب شرکت کننده، 10 الی 15 تن پذیرش و در نهایت بعد از آزمون کتبی علمی، مصاحبه تخصصی و تست سلامت روان مشغول تحصیل خواهند شد.
وی ادامه داد: ما در این دوره، از بهترین اساتید حوزه علمیه دردو مقطع سطح و خارج استفاده می کنیم و طلاب این مدرسه از صبح تا شب دائم الاشتغال بوده و در بحث فقه و اصول فعالیت علمی دارند.
انتصاری بیان داشت: مدرسه فقه و اصول تنها مرکز فقهی زیر نظر شورای عالی حوزه علمیه است که از دو سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون 30 نفر طلبه دارد.
وی ادامه داد: مدت تحصیل دو دوره پنج ساله و یک دوره چهارساله برای احراز قدرت استنباط شرعی و فقهی طلاب می باشد.
وی با اشاره به شیوه ثبت نام و پذیرش نیز گفت: ثبت نام و شرکت در آزمون مدرسه فقه و اصول برای کلیه طلابی است که تحت نظر حوزه علمیه و دارای کد مرکز مدیریت هستند.
انتصاری بیان داشت: دنبال این هستیم که اگر ثبت نام طلاب در مشهد و اصفهان به حد نصاب برسد در همین مراکز استان ها آزمون برگزار شود که این اتفاق در سال جاری تنها در مشهد مقدس افتاد.
وی گفت: این آزمون روز پنجشنبه هفته گذشته با حضور آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، مسئولان حوزه های علمیه و استان قم برگزار شد.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.