به گزارش ایرنا، علی لاریجانی روز پنجشنبه در همایش «سهم من در امنیت و آرامش» و همچنین جلسه شورای اداری استان قم، در سالن همایش های شهرداری قم افزود: همان طور که امید برای هر فرد مسلمان لازم است، جامعه اسلامی نیز باید جامعه ای امیدوار و با نشاط باشد و در این صورت است که تامین امینت پایدار با مشارکت همه مردم به راحتی محقق می شود.
وی با اشاره به این که باید به امنیت نگاه سیستمی داشت، بیان کرد: شرایط منطقه در دل مردم ما نگرانی هایی ایجاد می کند و بحران سازی هایی نیز توسط دشمنان به منظور آسیب زدن به روحیه مردم ایران صورت می گیرد تا اراده محکم آنان را در مسیر تحقق ارزش های انقلاب اسلامی سست کنند.
وی ادامه داد: در برخی مواقع نیز مشکل های داخلی در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باعث به وجود آمدن روحیه ناامیدی در مردم می شود که باید با آن مقابله کرد.
لاریجانی با بیان این که با تقویت روحیه امید در جامعه می توان با هر مشکلی مبارزه کرد، گفت: صحنه اجتماع نیز مانند محیط خانواده است و افراد می توانند با مشارکت یکدیگر با مشکلات مقابله و آن ها را به فرصت تبدیل کنند.
وی با اشاره به نقش رسانه ها در امید آفرینی در جامعه، افزود: نقصی که در عرصه تبلیغات و به خصوص در رسانه ها مشاهده می شود، توجه بیش از اندازه آن ها به منفی گرایی است.
وی ادامه داد: تبلیغات در جمهوری اسلامی باید امیدوارکننده باشد و القای ناامیدی در میان مردم کاری اشتباه است که بنیان کشور و امنیت ملی را تحت تاثیر قرار می دهد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: کارهایی که در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شده است، واقعا بزرگ و قابل توجه است و نباید به خاطر کشمکش های سیاسی و یا سایر مسائل، فضای ناامیدی در کشور به وجود آید و از روحیه مردم کاسته شود.
وی افزود: انسانی تن به کار می دهد و در مسیر سعادت حرکت می کند که امیدوار باشد، برای نمونه یک انسان مایوس نمی تواند وارد عرصه سیاست شود و در آن موفقیتی به دست آورد، بنابراین در جامعه با نشاط است که افراد، کار خود را در امنیت کامل انجام می دهند.
وی ادامه داد: مشارکت مردم در تامین امنیت کشور بسیار مهم است و راهکار تشویق مردم برای ورود به این عرصه، دادن نقش های اجتماعی به آنان است، به نحوی که مردم احساس کنند به صورت جدی در عرصه مدیریت کشور حضور دارند.
لاریجانی همچنین با تشکر از اقدام های صورت گرفته در نیروی انتظامی برای ارتقای سطح امنیت و امید آفرینی در جامعه، گفت: تدوین نقشه راهبردی و تعیین محدوده وظایف دستگاه های مختلف برای مشارکت در حفظ و گسترش امنیت پایدار از جمله اقدام های مطلوبی است که توسط ناجا صورت گرفت و عملیاتی شد.
وی در خصوص امنیت استان قم نیز بیان کرد: قم نسبت به سایر استان های کشور از شاخصه های امنیتی خوبی برخوردار است و باید ضریب امنیتی آن با توجه به جایگاهی که در جهان اسلام دارد، روز به روز گسترش پیدا کند.
همایش «سهم من در امنیت و آرامش» و همچنین شورای اداری استان قم با حضور سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سید مهدی صادقی استاندار قم، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سردار کاظم مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم و جمعی دیگر از مسئولان ملی و استانی در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد.
در این همایش از مجموعه مقاله های برگزیده و همچنین مجموعه ای مکتوب با عنوان نظام واره مقابله با آسیب های اجتماعی رونمایی شد؛ در این نظام واره، سهم همه دستگاه ها برای تامین امنیت و آرامش مشخص شده است. تقدیر و تشکر از دستگاهایی که در تامین امنیت استان قم نقش فعالی را ایفا کرده اند از دیگر برنامه های این همایش بود.
گفتمان سازی برای سهم پذیری سازمان ها در جهت ایجاد امنیت و آرامش، اجتماعی کردن فضای کنترل جرم، واکنش هدفمند به نشانگاه های آسیب پذیر، توسعه سامانه های امنیت هوشمند، تبیین نظام واره جرایم و آسیب های اجتماعی و به کارگیری استعدادهای مردم نهاد برای امنیت و آرامش از جمله اهداف برگزاری این همایش بود.
7405 / 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.