به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ثمین صدیقی روز سه شنبه در جلسه بررسی اجرای طرح تحول نظام سلامت در قم، افزود: این بازدیدها به منظور بررسی روند اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت در حال انجام است که طی آن کمکی به وزارت بهداشت در راستای هر چه بهتر برگزار شدن آن خواهد بود.
طرح تحول سلامت از اردیبهشت ماه سال 93 در کشور اجرایی شد و تاکنون این طرح در چهار مرحله اجرا شده است که شامل درمان، بهداشت، اصلاح تعرفه های پزشکی و اصلاح نظام آموزش پزشکی است.
وی اضافه کرد: تاکنون به سه استان سفر کرده ایم و طرح از همه ابعاد در استان ها مورد بررسی قرار می گیرد.
وی یکی از چالش های وزارت بهداشت را ارائه خدمت در شهرها و استفاده از مدل ارائه خدمت دانست و گفت: این چالش نه تنها در کشورهای در حال توسعه، بلکه در کشورهای پیشرفته نیز وجود دارد.
صدیقی ادامه داد: سووال مطرح شده وزارت بهداشت از سازمان جهانی بهداشت این است که چه مدل خدمتی مناسب برای ارائه خدمات است؟
وی تصریح کرد: با توجه به بازدیدهایی که از چند استان انجام و نتایجی که مشاهده شده باید تصمیم گرفت که چه مدل ارائه خدمت مناسب است که در کشور اجرا شود.
وی گفت: خوب بودن ارائه خدمت در روستاها به این معنا نیست که ما همین مدل و میزان خدمات را در شهر هم باید داشته باشیم، شرایط شهر با روستا متفاوت است.
نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران افزود: در شهرها منابع بیشتری برای بهره گیری وجود دارد، اطلاعات، ظرفیت ها، بیمارستان ها بیشتر است، پس نحوه خدمت در شهر هم باید متفاوت باشد.
رئیس مرکز بهداشت قم نیز در این جلسه گفت: قم پیشرو در اجرای طرح تحول نظام سلامت است و تاکنون یک میلیون و 273 هزار و 171 تن در قالب این طرح در قم تشکیل پرونده داده اند.
مرتضی آقاحسنی اضافه کرد: تمامی خدمات ارائه شده در مراکز بهداشتی به صورت کاملا رایگان بوده و علاوه بر شهروندان ایرانی، اتباع غیر ایرانی نیز تشکیل پرونده داده اند.
وی اضافه کرد: تاکنون 200 هزار تن از اتباع خارجی که اغلب افغانی هستند در قالب طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت، ثبت سامانه شده اند که تمامی خدماتی که به آن ها ارائه می شود نیز رایگان است.
در این جلسه گزارشی از وضعیت فعالیت پایگاه ها و مراکز جامع سلامت استان ارائه و نحوه اجرای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت در استان قم ارائه شد.
بازدید از مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه های بهداشتی از دیگر برنامه های ثمین صدیقی نماینده WHO در سفر به قم بود.
/2085/ ۶۱۳۳/ تنظیم کننده: سمیه حیدری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.