به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مراسم تجلیل از مبلغان طرح آرامش بهاری نوروز 96 امشب با حضور مدیر و معاونان اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان، مدیرکل اوقاف قم، مدیرکل اعزام مبلغ اوقاف و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سالن همایش‌های امامزاده شاه سید علی(ع) برگزار شد.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم با اشاره به اینکه اجرای چنین کار بزرگی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و منسجم بوده است، اظهار داشت: معاون فرهنگی سازمان و دیگر مسئولان از دو ماه قبل از عید دغدغه اعزام مبلغان را داشته و به برنامه‌ریزی اهتمام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام احمد شعبانی بابیان اینکه مبلغان در طرح نوروزی به مقابله با دشمن در جنگ فرهنگی پرداخته‌اند، افزود: خانواده‌های این افراد با مشارکت و همدلی به اجرای هرچه بهتر این طرح کمک کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دست‌یابی به نتایج مثبت در این طرح مدیون مشارکت مسئولان و معاونان فرهنگی شهرستان‌ها، هیئت‌امنای امام زادگان و طلاب متخصصی است که باروحیه جهادی در این عرصه گام برداشته‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این مراسم طرح آرامش بهاری را بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور برشمرد و اظهار داشت: در زمان شکل‌گیری این طرح عده‌ای اجرایی شدن این طرح را محال می‌دانستند و گمان می‌کردند انجام پروژه‌ای در این سطح در کشور امکان‌پذیر نیست، حال‌آنکه شاهد موفقت چشمگیر این طرح در نوروز سال جاری بودیم.

حجت‌الاسلام احمد شرف خانی بابیان اینکه این طرح باهمت و تلاش بسیاری افراد محقق شده است، افزود: این طرح پایه فرهنگی دارد و کار فرهنگی قابل‌اندازه‌گیری و سنجش نیست، اما قطعاً محاسنی دارد که به مرحله بروز می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: در نوروز سال 96، شهرهای 7 استان کشور را بازدید کرده و عملکرد خیمه‌های معرفت را بررسی کردم، تا بازتاب این طرح را در میان مردم مشاهده کنم، که الحمدالله راضی بودند.

طرح آرامش بهاری نوروز با رویکرد آموزش قرآن با شیوه‌های جدید، بیان مفاهیم و محتوای قرآنی با استفاده از امکانات به‌روز و نوین و ترویج سبک زندگی اسلامی برگرفته از اسلام و سیره اهل‌بیت(ع) است که 3 هزار طلبه امسال در این طرح آن شرکت کردند.

این طرح به‌صورت کلی به آموزش طلاب در زمینه‌های مختلف طب سنتی، روانشناسی، کودک و غیره می‌پردازد و طلابی که امتیازهای لازم را کسب نمایند، می‌توانند به خیمه‌های معرفت راه پیداکرده و در این طرح شرکت کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620223
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.