به گزارش عصر یکشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، وی در دیدار با مدیران صنعت آب و برق قم با تاکید بر لزوم تلاش بیشتر در خدمت به مردم، نتیجه اقتصاد مقاومتی را حفظ استقلال کشور دانست و افزود: نعمت استقلال کشور به رهبری امام خمینی به دست ما رسید و امروز نیز با گذشت 37 سال از دوران انقلاب همچنان این انقلاب پایدار است زیرا مردم در دفاع از این انقلاب استقامت دارند.
وی تاکید کرد: در تاریخ هر گروهی که از اعتقاداتشان دفاع کرده‌اند موفق بوده‌اند و پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز نمونه این تفکر است که ملت ایران با استقامت در برابر دشمن به آن رسیدند.
آیت‌الله علوی گرگانی در ادامه بر ضرورت خدمت به مردم تاکید کرد و گفت: هر وزارتخانه ‌ای باید در کنار خدماتی که ارائه می‌دهد در افزایش رضایتمندی مردم و کمک به محرومان تلاش کند.

* تمام جمعیت شهری و روستایی استان قم از نعمت آب و برق برخوردار هستند
رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان قم نیز در این دیدار، آب و برق را جزو نیازهای اصلی و تفکیک‌ناپذیر از زندگی مردم و زیرساخت همه فعالیت‌های توسعه‌ای برشمرد و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب برای تامین این خدمات برای تمام مردم کشور تلاش‌های زیادی انجام داده است.
علی جان صادق پور با بیان این که تقریبا تمام جمعیت شهری و روستایی استان قم از نعمت آب و برق برخوردار هستند، اظهار داشت: با توجه به این که قم منبع آبی قابل شرب ندارد، بعد از انقلاب اقدام های متعددی برای تامین آب این استان شده است.
وی تامین آب از چاه‌های سطح شهر، انتقال آب از منطقه علی‌آباد، احداث سدهای 15 خرداد و کوچری و انتقال آب از سرشاخه‌های دز را از جمله اقدام های صورت گرفته برای تامین آب شهر قم از ابتدای انقلاب تاکنون برشمرد و ابراز داشت: امروز بسیاری از روستاهای استان نیز به خط انتقال آب از سرشاخه‌های دز متصل شده‌اند و از آب شیرین و گوارا بهره‌مند هستند.
وی با بیان اینکه با انتقال آب از سرشاخه‌های دز در حال حاضر آب بخش وسیعی از شهر قم شیرین است، خاطرنشان کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه بزرگ آب قم تا پایان امسال تمام شهر از آب شیرین بهره‌مند خواهند شد.
صادق پور همچنین با بیان این که حدود نیمی از فاضلاب شهر قم اجرا شده است، تصریح کرد: تا پایان امسال بیش از 40 درصد جمعیت شهر قم زیر پوشش شبکه فاضلاب قرار می‌گیرند.
وی در ادامه از تکمیل مجتمع آب‌رسانی 80 روستا خبر داد و تاکید کرد: با بهره‌برداری از این مجتمع تمام روستاها به خط انتقال آب سرشاخه‌های دز متصل می‌شوند، ضمن این که امروز هیچ روستایی در سطح استان وجود ندارد که آب‌رسانی نشده باشد.
یکی از طرح‌های بزرگ برای حل مشکل شوری آب در قم، طرح انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم بود که مراحل اولیه برسی انتقال آب الیگودرز به قم و برخی شهرهای مرکزی ایران از سال 1360 آغاز و اجرای رسمی طرح انتقال آب الیگودرز از شرق استان لرستان به برخی شهرهای مرکزی ایران و قم به طور رسمی از سال 1382 آغاز شد که اجرای آن موجب انتقال سالانه 1811 میلیون متر مکعب آب از رودخانه های الیگودرز به سد کوچری و تصفیه خانه آن می‌شود.
پس از اجرای طرح انتقال آب ازسرشاخه دز در شرق استان لرستان به قم، سرشاخه های دز اکنون تامین کننده اصلی آب مصرفی شهرهای خوانسار، گلپایگان، خمین، محلات، نیم ور، سلفچگان و به ویژه قم می‌باشد.
با انتقال آب از سرشاخه های دز، قم تا سال 1415 هجری شمسی هیچگونه مشکل تامین آب شیرین شرب ندارد.
صادق پور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با تلاش‌های صورت گرفته امروز هدررفت برق در قم به زیر 10 درصد و هدررفت آب نیز به حدود 18 درصد رسیده است که این میزان بسیار پایین‌تر از شاخص کشوری است.
7404/ 1175 تنظیم کننده: محمد زمانی راد ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.