به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری قم، وی در دیدار شهردار و مدیران شهری قم، مچنین با تاکید بر این که هرچه که می‌ دانید نباید بگویید خاطرنشان کرد: در فضای مجازی شنیده شده که برخی مسئولان می‌ گویند که ما نمی ‌توانیم این کار را انجام دهیم، که این غلط است و هیچ کاری نشد ندارد و نمی ‌توانیم وجود ندارد.
وی با تاکید بر صیانت از بیت ‌المال بیان کرد: طوری حرکت و برنامه‌ ریزی کنید که منابع بیت ‌المال هدر نرود چراکه این منابع برای مردم است و باید به درستی هزینه شود.
آیت الله علوی گرگانی با بیان این که گزارش هایی که ازخدمات شهری می‌ رسد بسیار خوشحال کننده است اظهار کرد:قم شایستگی این را دارد که خدمات خوبی در آن صورت بگیرد،در زمان آیت ‌الله بروجردی، ایشان به رشد و توسعه شهر قم اهمیت ویژه‌ ای قائل می ‌شد چراکه قم در میان شهرستان‌ های کشور و دنیا نقطه حساسی است.
این مرجع تقلید با تاکید بر این که نگاه جهانیان به قم است بیان کرد: با توجه به این ظرفیت با این که قم شرایط لازم را نداشت اما با عنایت ویژه‌ رهبر معظم انقلاب، این شهر به استان تبدیل شد تا اعتبار اختصاصی برای آن منظور شود.
شهرداری قم دارای بدهی‌ 16 هزار میلیارد ریالی بود که 9 هزار میلیارد ریال از این بدهی ‌ها تهاتر شد و هفت هزار میلیارد ریال نیز توسط دولت طی 2 سال پرداخت می شود.
آیت الله علوی گرگانی در ادامه با تاکید بر اهمیت احداث زائرسرا در شهر قم گفت: نیاز است که مکانی انتخاب شود و زائرسرایی را برای استفاده مردم احداث کنید.
این مرجع تقلید با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف طرح شهید کاظمی بیان کرد: این طرح برای مردم منطقه مشکل ساز شده است و امیدواریم هرچه سریع ‌تر عملیات اجرایی آن آغاز شود.
طرح شهید کاظمی واقع در خیابان شهدای قم از سال 83 در دستور کار مدیریت شهری قرار داشته، اما به دلایل گوناگون هنوز تعیین تکلیف نشده است.

** پخش اذان در 250 نقطه شهر قم
شهردار قم نیز در این دیدار با اشاره به اقدام های فرهنگی شهرداری قم در سال 95 و برنامه ‌های سال 96 گفت: نمازخانه تمام بوستان ‌ها آماده سازی و بهسازی شده و پیش ‌بینی کردیم امسال در 250 نقطه شهر در سه نوبت اذان پخش شود.
مرتضی سقائیان ‌نژاد با بیان این که سال 95 سال مبارکی برای شهرداری قم بود اظهار کرد: با وجود سختی ‌ها این سال نتایج خوبی را برای شهر قم داشت.
وی با اشاره به بدهی‌ 16 هزار میلیارد ریالی شهرداری قم گفت: با کمک خداوند توانستیم قریب به 9 هزار میلیارد ریال از این بدهی ‌ها را تهاتر کنیم.
شهردار قم گفت: البته در این مسیر نمایندگان مردم، رئیس مجلس و علما و مراجع هم همراهی گسترده ‌ای داشتند تا بانک‌ها حاضر به مذاکره با شهرداری شوند.
وی به طلب هفت هزار میلیارد ریالی شهرداری از دولت اشاره کرد و افزود: این مبلغ نیز تخصیص یافته و در 2 سال این مبلغ در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.
سقائیان ‌نژاد در ادامه با اشاره به مشکلات طرح های نیمه تمام در شهر قم تصریح کرد: خوشبختانه بیش از 90 درصد این طرح ها تا پایان سال 95 به بهره ‌برداری رسید و بقیه آنها نیز قبل از خرداد به بهره‌ برداری می ‌رسد.
شهردار قم با تاکید بر عزم شهرداری برای اتمام سریع‌ طرح های عمرانی و جلوگیری از تاخیر در روند تکمیل آنها، بیان کرد: چند طرح جدید نیز آغاز کردیم که در طول یکسال اجرایی و در اختیار مردم قرار گرفت.
وی به کاشت بیش از 330 هکتار فضای سبز در شهر قم اشاره کرد و گفت: باید چند سال این برنامه را ادامه دهیم در حالی که سال گذشته بیش از 450 هزار اصله درخت کاشته شد.
سقائیان‌ نژاد به آموزش فرهنگ شهروندی در حوزه مدیریت پسماند اشاره کرد و گفت: مشارکت مردم در بخش تفکیک افزایش چشم‌گیری پیدا کرده است و اقدام های این بخش از جمله توسعه مراکز بازیافت و ارائه آموزش ‌ها در دستور کار است.
وی به اختصاص سه بوستان در نوروز امسال به کمپ زائر اشاره کرد و افزود: سعی داشتیم که هیچ چادری در محدوده مرکز شهر و حرم مطهر برپا نشود و شهروندان و زائران به بوستان ‌ها هدایت شدند.
وی وضعیت بودجه ‌ای در سال 96 را نیز مورد توجه قرار داد و با اشاره به جزییات سهم بخش عمرانی و جاری در این بودجه خاطرنشان کرد: در سال 96 بودجه ‌ای که اختصاص داده شده 64 درصد نسبت به سال 95 افزایش پیدا کرده که بالغ 22 هزار میلیارد ریال است و 500 میلیون یورو نیز برای خط اول و دوم مترو است.
عملیات اجرایی احداث خط A مترو قم در نیمه دوم سال 88 با اعتباری بالغ بر 11 هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شد؛ راه اندازی خط مترو قم به 2 مرحله تقسیم بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه اندازی می‌ شود.
مسیر خط B متروی قم نیز از پردیسان به سمت میدان مصلی، خیابان ارم، حرم حضرت معصومه(س)، خیابان 19 دی و پایانه شمالی است.
8138/ 6133/ تنظیم کننده: فرزانه پیری ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.