به گزارش خبرگزاری تسنیم از قمبه نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان نژاد صبح امروز در دیدار با آیت‌الله حائری شیرازی اظهار  داشت: با توجه به اینکه با بانک‌های طلبکار شهرداری به مذاکره پرداخته‌ایم، قریب به 900 میلیارد تومان بدهی‌هایی که داشتیم توانستیم به کمک نمایندگان مجلس، مراجع تقلید و علما تهاتر کنیم.

وی افزود: با توجه به بدهی 600 میلیارد تومانی شهرداری، نتوانستیم بیشتر به توسعه و آبادانی قم فکر کنیم و برنامه‌ ریزی داشته باشیم.

شهردار قم با اشاره به اینکه توانستیم بدهی‌های شهرداری را از دولت بگیریم، خاطرنشان کرد: با حمایت نمایندگان مجلس و مسئولان توانستیم بدهی خود را برای رفع مشکلات شهر از دولت بگیریم.

وی تصریح کرد: شهرداری توانست با برنامه‌ریزی‌ها جلوی بسیاری از هزینه‌ها را گرفته و آن را کاهش دهد که این امر می‌تواند در رشد قم کمک بسزایی داشته باشد.

سقائیان نژاد عنوان کرد: در سال 96 شهرداری 2 هزار و 200 میلیارد تومان بودجه دارد که با 64 درصد افزایش نسبت به سال 95 تدوین‌شده که 500 میلیون یورو فاینانس روسیه و چین برای مترو به آن اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 450 هزار درخت کاشته شد، خاطرنشان کرد: در سال 95 حدود 330 هکتار به فضای شهر اضافه شد، همچنین در حوزه حمل‌ونقل شهری به دنبال این هستیم که جنبه توریستی منوریل را تقویت کرده و تا میدان مطهری کامل کنیم.

در ادامه دیدار، علیرضا قاری قرآن با اشاره به وضعیت پروژه‌های عمرانی شهر قم، اظهار داشت: بسیاری از پروژه‌های عمرانی دچار مشکلات مالی بود، به‌گونه‌ای که از 14 پروژه‌ در حال اجرا تنها دو پروژه فعال بود، اما ما توانستیم عمده آن‌ها را به اتمام برسانیم.

وی بابیان اینکه پروژه تقاطع 15 خرداد، مقداد و بلوار آیت‌الله بروجردی به اتمام رسیده است، افزود: پروژه‌های رمپ و لوپ تونل غدیر و تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم نیز به‌زودی تکمیل می‌شوند.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم با تأکید براینکه برنامه‌ریزی‌های لازم به‌منظور اجرای چندین پروژه بزرگ در سال انجام‌شده است، تصریح کرد: با توجه به توان مالی و شرایط موجود، بنا داریم تا سالانه دو الی سه پروژه بزرگ را اجرایی کنیم.

وی برنامه‌ریزی شهرداری برای تکمیل رینگ‌های ترافیکی شهر را مورداشاره قرار داد و گفت: امسال به‌منظور تسهیل تردد در رینگ سوم شهری، دو پروژه در دستور کار داریم.

قاری قرآن با اشاره به وضعیت خط اول مترو قم، عنوان کرد: درزمینهٔ پروژه منوریل نیز تصمیماتی اتخاذشده است، اما در حال حاضر این پروژه تا میدان مطهری تکمیل‌شده و به‌صورت مکمل قرار است خط دوم مترو از پردیسان باشد.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های فرهنگی و تفریحی با اولویت مناطق محروم در اولویت کاری شهرداری قرار دارد، بیان کرد: باید مشکلات مناطق محروم شهر در حوزه زیرساختی ازجمله آسفالت برطرف شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611985
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.