به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سیدمرتضی سقائیان نژاد صبح امروز در دیدار با آیت‌الله اعرافی که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، با اشاره به وجود بدهی‌ها در شهرداری قم اظهار داشت: یکی از چالش‌های مدیریت شهری در سال‌های گذشته بدهی‌ها بود که سالیانه 450 میلیارد تومان به آن افزوده می‌شد که با حمایت مسئولان شهر توانستیم 900 میلیارد تومان آن را تهاتر و 700 میلیارد تومان هم از دولت بابت بدهی خود دریافت کنیم.

وی بابیان اینکه نقشه راه 5 ساله شهرداری با کمک نخبگان شهر در شورای شهر مورد تصویب قرار گرفت، افزود: برنامه قم 1400 حرکت پایدار شهرداری را رقم خواهد زد و بر اساس همین موضوع بودجه 96 تدوین و مورد تصویب قرار گرفت تا کمبودها و مشکلات قم را کاهش دهد.

شهردار قم یکی دیگر از چالش‌های مدیریت شهری را پروژه‌های نیمه‌کاره دانست و گفت: اکثر این پروژه‌ها به اتمام رسیده و چند پروژه نیز در مراحل پایانی است و در پایان سال گذشته ازجمله پروژه مقداد، فاز دوم بلوار آیت‌الله بروجردی، روگذر تقاطع 15 خرداد، روگذر تقاطع شهدای مدافع حرم و غیره به بهره‌برداری رسید.

وی با تأکید بر کاشت 450 هزار اصله و افزایش 330 هکتار فضای سبز در قم عنوان کرد: 90 ست جدید بازی و تندرستی در بوستان‌های قم افزوده شد و اقدامات گسترده‌ای هم در راستای ایمن‌سازی بوستان‌ها و آب‌نماها در این مدت انجام‌شده است.

سقائیان نژاد با اشاره به بودجه شهرداری در سال 96 که بالغ‌بر 2 هزار و 200 میلیارد تومان است، مطرح کرد: این بودجه 64 درصد افزایش داشته و ازنظر بودجه عمرانی 2.5 برابر سال گذشته شده است که این نشان از ظرفیت‌های قوی در شهر قم است

وی با تأکید بر تکمیل فاز سوم بلوار آیت‌الله بروجردی تا قبل از خردادماه ادامه داد: این بلوار تکمیل‌کننده رینگ سوم ترافیکی قم است که در طول مسیر در میدان ولیعصر و شهرک قدس نیازمند احداث تقاطع غیر همسطح هستیم که به‌زودی  عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

شهردار قم با اشاره به کلنگ زنی 14 مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی در قم اظهار داشت: برای افزایش ماندگاری زائرین در قم اقدامات خوبی پیش‌بینی‌شده است و باغ پرندگان در فازهای اول و دوم آماده اجرایی شدن است، همچنین دریاچه مصنوعی برای ایجاد فضایی مناسب تفریحی و گردشگری در بوستان غدیر احداث می‌شود.

وی بابیان اینکه یکی از مشکلات مدیریت شهری حوزه پسماند است، گفت: دستگاه هاضم برای مدیریت پسماند خریداری‌شده تا مشکلات دفن پسماند را کاهش دهد، همچنین شهرداری قم در ایام نوروز اقدامات خوبی ازجمله اختصاص چند بوستان برای کمپ زائر انجام داد که توانستیم از برپایی چادر در معابر شهری جلوگیری کنیم.

سقائیان نژاد مطرح کرد: برای خط اول و دوم مترو 500 میلیون فاینانس پیش‌بینی‌شده که احتمالاً در امسال اجرایی خواهد شد.

وی به حمایت شهرداری از مساجد اشاره کرد و گفت: اگر دوسوم هزینه احداث مساجد توسط مردم تأمین شود باقی هزینه‌ها را شهرداری تأمین می‌کند و ما برای توسعه فرهنگ نماز در شهر قم اقداماتی انجام داده‌ایم که در مراکز پرتردد با نصب سیستم پخش اذان شاهد پخش اذان در سه نوبت هستیم.

شهردار قم توجه به بافت فرسوده را مدنظر قرار داد و خاطرنشان کرد: مدیریت واحدی در این زمینه وجود ندارد چراکه نزدیک به هزار و 700 هکتار بافت فرسوده در قم داریم و حتی بسیاری از مراکز پژوهشی و حوزوی نیز در این مکان‌ها واقع‌شده است که نیاز به اقدام جدی برای آن است.

وی با تأکید بر وجود ظرفیت مناسب در فرودگاه قم به‌ویژه به خاطر همجواری در کنار راه‌آهن ابراز کرد: در کنار این مسئله بحث گردشگری هم با احداث فرودگاه در قم توسعه خواهد یافت.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605490
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.