به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ابوالفضل مستقیمی بابیان اینکه این سازمان در ایام نوروز خدمات ویژه‌ای را برای مسافران پیش‌بینی کرده بود، اظهار داشت: پایانه‌‌های مسافربری شهرداری قم علاوه بر خدمات‌رسانی به مسافران داخلی، خدمات‌رسانی به مسافران عراقی را نیز در دستور کار دارد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم بابیان اینکه توزیع مسافران عراقی از پایانه مرکزی قم صورت می‌گیرد، افزود: زائران عراقی پس از عبور از مرز مهران و ورود به کشور با حضور در قم، از پایانه‌ مرکزی شهرداری به سمت مقاصد خود هدایت می‌شوند.

مستقیمی بابیان اینکه بخشی از خدمات پایانه‌ مرکزی به زائرین خارجی مرتبط می‌شود، افزود: برای ایام نوروز و افزایش حضور زائرین عراقی در پایانه برنامه‌ریزی ویژه‌ای صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: طبق توافق سازمان گردشگری و پایانه‌های مسافربری شهرداری اتوبوس‌هایی که از کشور عراق وارد قم می‌شوند باید مسافران خود را در پایانه مسافربری مرکزی تخلیه کنند.

مستقیمی با تأکید بر فعالیت شبانه‌روزی این پایانه تصریح کرد: از 15 اسفند تا 13 فروردین‌ماه 189 دستگاه اتوبوس شامل 8 هزار و 316 مسافر عراقی از مرز مهران وارد پایانه مرکزی شهرداری قم شدند.

احداث بوستان بانوان در قم افزایش می‌یابد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به گسترش وظایف شهرداری‌ها در کشور، گفت: در حال حاضر بیش از 450 وظیفه بر عهده شهرداری‌ها قرارگرفته که بسیاری از آن‌ها وظیفه ذاتی شهرداری‌ها نیست اما به دلیل ارتباط ویژه شهرداری با شهروندان این وظایف نیز بر عهده آن‌ها گذاشته‌شده است.

پیام جوادیان فضای سبز را یکی از وظایف اصلی شهرداری‌ها عنوان و ابراز کرد: برای ساماندهی و ارگانیزه کردن فضای سبز در شهرداری‌ها سازمان پارک‌ها و فضای سبز تشکیل‌شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم وظیفه اصلی این سازمان را ایجاد و توسعه فضای سبز شهری و جنگلی عنوان کرد و افزود: نگهداری و سیاست‌گذاری فضای سبز برای توسعه فعالیت‌های زیست‌محیطی و افزایش سرانه‌ها، ایجاد نشاط و شادابی در شهروندان و مباحث تفریحی نیز در اختیار سازمان پارک‌ها است.

جوادیان با تأکید بر اینکه پارک به مرکز اجتماعی بزرگ در شهرها تبدیل‌شده است، گفت: امروزه پارک‌ها و بوستان‌های شهری علاوه بر مباحث تفریحی و زیست‌محیطی به عرصه‌ای برای ارتباطات اجتماعی تبدیل‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه در پارک‌ها صرفاً مباحث مرتبط با فضای سبز صورت نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: امروزه خدمات مختلف ازجمله مباحث فرهنگی و مذهبی همچون اقامه نماز، بازی کودکان و نوجوانان، مباحث ورزشی، تجمعات مردمی و... ارائه می‌شود.

جوادیان یکی از سیاست‌های اصلی سازمان پارک‌ها را توسعه باغ‌های بانوان در شهر قم عنوان کرد و گفت: برای سال 96 اعتبار ویژه‌ای را برای راه‌اندازی باغ بانوان در هر منطقه اختصاص داده‌ایم.

 کلنگ احداث تقاطع غیرهمسطح میدان ولی‌عصر(عج) به زمین زده می‌شود

معاون شهردار قم با اشاره به برنامه شهرداری برای احداث تقاطع غیرهمسطح میدان ولیعصر(عج)، اظهار داشت: در راستای غیرهمسطح سازی تقاطعات کمربندی امام علی (ع) همچون میدان 72 تن و تقاطع مقداد احداث تقاطع غیرهمسطح میدان ولیعصر(عج) در کمیته فنی شورای هماهنگی ترافیک استان تصویب شد.

علیرضا قاری قرآن تکمیل رینگ بیرونی کمربندی امام علی(ع) بااتصال بلوار امام علی(ع) به بلوار شهید کبیری، افزایش ایمنی میدان ولیعصر(عج) و تسهیل رفت‌وآمد زائرین مسجد مقدس جمکران را ازجمله اهداف مهم احداث این تقاطع عنوان کرد و افزود: مطالعات اولیه این پل از بهمن‌ماه سال 95 آغاز و هم‌اکنون در مرحله تهیه نقشه‌های فاز دوم است.

قاری قرآن با اشاره به در اولویت بودن اجرای این طرح و اختصاص بودجه اجرا برای آن در سال 96، اظهار داشت: مطالعات این تقاطع در سه سطح شامل طرح میدان همسطح ولیعصر(عج) به‌منظور تأمین گردش‌های محلی و گردش‌به‌چپ‌های بلوار دل آذر و کبیری، یک پل روگذر باهدف اتصال بلوار امام علی(ع) به بلوار شهید کبیری و یک پل چپ‌گرد از بلوار امام علی(ع) به بلوار خلیج‌فارس در حال انجام است و مجدانه در تلاشیم مطالعات را در اسرع وقت تکمیل کنیم تا در ابتدای سال مراحل اجرایی این پروژه عملیاتی شود.

وی همچنین با تأکید بر اینکه اجرای تقاطعات غیر همسطح تا سال 1400 در دو بخش تملک و اجرا اولویت‌بندی شده است، گفت: در راستای این برنامه‌ریزی، تقاطع میدان ولیعصر(عج) در سال 96 اجرایی خواهد شد که از نکات خاص این تقاطع اتصال جاده قدیم قم - کاشان و وجود ایستگاه مترو ولیعصر(عج) و سهولت اتصال به بلوار پیامبر اعظم(ص) را می‌توان نام برد.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم در پایان افزود: پروژه مذکور تمامی مراحل قانونی را طی کرده و قبل از این در شورای بررسی و تصویب طرح‌های شهرداری قم به تصویب رسیده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608891
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.