عباس شیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اینکه در استان قم 21 کارگر ساختمانی کارت مهارت دریافت کرده‌اند اظهار داشت: از این تعداد 18 هزار نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرارگرفته‌اند، همچنین کارگرانی که بیمه نبودند با دریافت کارت مهارت از سازمان تأمین اجتماعی تحت پوشش قرار گرفتند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی  قم مهارت‌آموزی به کارگران یکی از اولویت‌های انجمن برشمرد و ادامه داد: تلاش شده تا کارگران واقعی با تخصص ساختمان شناسایی و زیر چتر حمایتی انجمن قرار گیرند در این راستا هم تنها کارگران ایرانی جامعه هدف هستند.

عضو هیئت‌مدیره کانون کارگران ساختمانی استان قم با انتقاد از به‌کارگیر کارگران غیر ایرانی تصریح کرد: بر اساس تبصره ماده 121 قانون کار نباید درجایی که کارگر ایرانی حضور دارد از اتباع غیر ایرانی استفاده شود چراکه کارگران غیر ایرانی با هزینه کمتر سبب بیکار شدن کارگران ایرانی می‌شوند.

سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم با اشاره به تأخیر و تعلل در اجرای طرح ساماندهی کارگران ساختمانی عنوان کرد: در سال‌های گذشته این طرح با جانمایی 8 نقطه از شهر در دستور کار شورای شهر و استانداری قرار گرفت و مصوبه‌ای هم داشت اما هنوز هیچ اقدام عملی در این زمینه صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اجباری شدن آموزش کارگران در راستای افزایش ضریب ایمنی خاطرنشان کرد: استان قم تا پیش از سال 92 در حوادث کار رتبه‌های نخست را به خود اختصاص داده بود اما با اقدامات صورت گرفته این رتبه به جایگاه 12 رسیده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614109
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.