به گزارش ایرنا، جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) در این رزمایش گفت: این رزمایش برای مقابله به خطرات زیستی بیوتروریسمی طراحی شده است که شاهد تعامل خوب دستگاه ها هستیم.
سرهنگ رضا حافظی افزود: جامعه انسانی با حوادث و رخدادهای طبیعی و غیر طبیعی روبرو است و از آنجایی که کشور ایران از لحاظ سیاسی در منطقه مطرح است باید مراقب تهدیدهای بیوتروریسمی باشیم.
وی با بیان این که باید سطح آمادگی در مقابله با تهدیدهای دشمنان را ارتقا دهیم گفت: این رزمایش توانمندی نهادهای مربوطه و نقاط قوت و ضعف را مورد ارزیابی قرار می دهد و آمادگی برای اجرای عملیات کنترلی و مدیریتی را افزایش می دهد.
جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) ادامه داد: نهادهای مربوطه در کارگروه های هشتگانه از جمله رصد و پایش و هشدار سریع، کارگروه آشکار سازی و تشخیص، کارگروه قرنطینه و محدودسازی، کارگروه آرامش بخشی و مدیریت، کارگروه بهداشت و پیشگیری، کارگروه قرنطینه و درمان، کارگروه رفع آلودگی و حذف منابع آلوده و کارگروه بازتوانی و بازسازی فعالیت می کنند.
حافظی بیان داشت: سه کارگروه به صورت مستقیم زیرنظر سپاه استان قم است ضمن این که در کارگروه های دیگر نیز سپاه عضویت دارد و اقدام به عملیات می کند.
وی با اشاره به این که استان قم یکی از استان های پیشرو در کنترل تهدیدهای بیوتروریسمی است گفت: این استان با هماهنگی دستگاه ها و فعالیت قرارگاه پدافند زیستی در مقابله و کنترل تهدیدها آمادگی لازم را دارد.
در این رزمایش مسئولان کارگروه های هشتگانه گزارشی از عملکرد خویش در حوزه کنترل و مدیریت بیماری تب برفکی که به صورت فرضی صورت گرفته بود ارائه کردند.
رزمایش پدافند زیستی مسلم بن عقیل، روز دوشنبه هفته جاری در قم آغاز شد.
شهرک دامشهر قم که سال 1375 در 13 کیلومتری جاده قم - جعفریه احداث شد، با 30 کاروانسرای دام، سالانه میزبان حدود 600 هزار دام از 29 استان کشور است.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.