به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، رئیس کانون وکلای دادگستری استان قم با اشاره به اینکه این ساختمان با عرصه‌ای حدود 270 مترمربع و بنایی حدود 1700 مترمربع در 8 طبقه افتتاح‌شده است اظهار داشت: اسکلت ساختمان تماماً با بتن آرمه ویو بوت و به‌صورت علمی احداث‌شده است.

حسین سعیدی بابیان اینکه در این پروژه تمامی مقررات و شرایط مهندسی  به‌خوبی رعایت شده است، افزود: این ساختمان از استحکام بالایی برخوردار است و  در مقابل زلزله با 8 درجه‌ی ریشتر نیز  مقاوم است.

وی با تأکید بر اینکه نمای ساختمان ترکیبی از معماری اسلامی ایرانی است و سر درب آن مزین به آیه شریفی از قرآن است، تصریح کرد: لوگوی کانون وکلای دادگستری و مجسمه‌های عدالت در دو طرف آرم کانون همراه با آرم اتحادیه و منشور حقوق بشر کوروش با سنگ و به‌صورت دستی تراشیده شده که نظر هر بیننده را  به خود جلب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سعی شده در ساخت این ساختمان از بهترین مصالح ازنظر کمی و کیفی استفاده شود، ادامه داد: ساختمان مجهز به آسانسوری 10 نفره و با 9 توقفگاه از بهترین نوع ساخت آلمان و ایتالیا است و از ایست کامل برخوردار است، همچنین در سیستم گرمایش و سرمایش نیز از بروزترین تکنولوژی‌ها  استفاده‌شده است.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قم با تأکید بر اینکه ساختمان دارای 2 طبقه منفی است، بیان کرد: که علاوه بر پارکینگ که به‌صورت لیفت قابل‌استفاده است از جهت پارک مشکلی را برای مراجعین به وجود نخواهد آورد.

وی بابیان اینکه قسمت‌های اداری کانون کاملاً مجزاست، گفت: در طبقه اول سالن آمفی‌تئاتر و در طبقه دوم معاضدت قضایی با اتاق‌های متعدد است که درآن‌واحدها جوابگویی به  تعداد زیادی از مراجعان جهت مشاوره حقوقی انجام می‌شود، طبقه سوم نیز شامل بخش‌های  اداری ازجمله اتاق مدیر داخلی، امور مالی، دبیرخانه، کتابخانه و بایگانی است.

سعیدی با اشاره به اینکه طبقه چهارم شامل دادسرا و دادگاه‌های  انتظامی و کمیسیون‌های کانون است، اظهار داشت: طبقه پنجم شامل اتاق هیئت‌مدیره، رئیس و نائب رئیس کانون است، همچنین نمای ساختمان مجهز به دوربین‌های مداربسته پیشرفته و آیفون‌های تصویری بوده و از مدرن‌ترین و شیک‌ترین لوازم برقی و الکتریکی در ساختمان استفاده‌شده است.

وی بابیان اینکه این ساختمان بدون هیچ کمک دولتی و غیردولتی، بلکه به همت والای همکاران به سرانجام رسیده است، خاطرنشان کرد: ساختمان کانون وکلای دادگستری قم در بین کانون‌های سایر استان‌ها در نوع خود اگر بی‌نظیر نباشد، کم‌نظیر است.

بسترهای توسعه‌ی تولید و اشتغال فراهم‌شده است

استاندار قم در نخستین جلسه شورای معاونین استانداری قم که پیش از ظهر امروز برگزار شد طی سخنانی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به‌عنوان "اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال" از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، تلاش برای رشد اقتصادی را مورد تأکید قرار داد.

سید مهدی صادقی بابیان اینکه طی سال‌های اخیر گام‌های بسیار خوبی برای بسترسازی جهش اقتصادی برداشته‌شده است افزود: توافق هسته‌ای ایران با کشورهای عضو گروه 1+5 مهم‌ترین گام در این راستا بود.

وی توسعه‌ی صادرات را یکی از راهکارهای مهم در راستای افزایش تولید و اشتغال عنوان و تصریح کرد: در شرایط پس از برجام، در تعامل با کشورهای هدف و صادرات محصولات تولیدی تسهیل شده است.

نماینده عالی دولت در استان همچنین به حمایت‌های دولت از واحدهای تولیدی نیمه فعال و تعطیل در سال گذشته اشاره کرد و بابیان اینکه همین مسئله موجب تثبیت اشتغال گردید خاطرنشان کرد: ریل‌گذاری بسیار خوبی  جهت رونق کسب‌وکار صورت گرفته است که امیدواریم شاهد تداوم آن باشیم.

منابع بانکی قم باید در اختیار تولیدکنندگان استان قرار گیرد

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنور در دیدار با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با اعلام این مطلب اظهار داشت: نبایستی منابع بانکی قم در خارج از استان هزینه شود و اعتبارات و منابع موجود در بانک‌های این استان بایستی در خدمت تولید قرار گیرد.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری به‌عنوان "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" گفت: بایستی زمینه‌های عدم رونق که مهم‌ترین آن‌ها قاچاق کالا است برطرف شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی سود بالای تسهیلات بانکی، مسائل گمرکی و برخی مسائل مالیاتی را از دیگر مشکلات فعالان بخش تولید عنوان کرد و بر ضرورت رفع آن‌ها تأکید کرد.

امیر طیبی نژاد مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم نیز در این دیدار با تقدیر از نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی که تلاش کردند بخشی از درآمد ارزش‌افزوده صرف تأمین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی شود گفت: امیدواریم در سال جدید بتوانیم نسبت به تأمین زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان و رفع نیازهای موجود تلاش کنیم.

وی در ادامه همکاری نمایندگان استان با بخش صنعت و تولید را قابل‌تقدیر دانست و ابراز کرد: با پیگیری نمایندگان استان طی سال گذشته نسبت به میزان قابل‌توجهی از برق موردنیاز واحدهای صنعتی استان تأمین گردید.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611069
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.