به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، احمد امیرآبادی فراهانی پیش از ظهر امروز با حضور در سازمان برنامه‌وبودجه استان قم با اشاره به وضعیت انتخابات در آمریکا و شرایط ویژه منطقه اظهار داشت:باید بیشتر از گذشته برای مقابله با تهدیدات تدبیر و چاره‌اندیشی کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس 12 چالش و مبحث مهم را در برنامه ششم توسعه، مورد کنکاش و بحث جدی قرار داده است، گفت: اقتصاد، معیشت و اشتغال یکی از این چالش‌های مهم است که باید موانع آن رفع شود.

وی گردوغبار، آب، صندوق‌های مختلف مانند صندوق بازنشستگی، یارانه‌ها، فضای مجازی، بحث حاشیه‌نشینی را از دیگر چالش‌های مورد پیگیری جدی مجلس در برنامه ششم توسعه نام برد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی هزینه‌های جاری دولت را که نسبت آن به هزینه‌های عمرانی هشتاد به بیست درصد است از تلخ‌ترین چالش‌های کشور دانست و عنوان کرد: این نسبت برای کسانی که به مسائل بودجه و هزینه آشنایی دارند بسیار معنادار است.

وی این 12 چالش را چالش‌هایی دانست که در تمامی شهرهای کشور قابل‌پیگیری است، اظهار داشت: سازمان برنامه‌ و بودجه می‌تواند همین مسائل را به‌عنوان چالش‌های شهری مورد پیگیری قرار دهد.

امیرآبادی با اشاره به جایگاه سازمان برنامه‌وبودجه در مدیریت شهری،گفت:سازمان برنامه‌وبودجه به‌عنوان اتاق فکر استان فعالیت دارد به خاطر همین باید جهت‌گیری‌های شهری را به سمت و سویی پیش ببرد که بتوان چالش‌های پیش رو را از  بین برد.

وی با اشاره به تأمین آب شرب شهری از دیگر شهرهای کشور، خاطرنشان کرد: تا 40 سال آینده مشکل آب در استان نخواهیم داشت، اما باید برای 40 سال بعدی فکری کرد.

امیرآبادی ادامه داد: با بودجه بالغ‌بر 80 میلیارد تومانی که در نظر گرفته‌شده تا پایان سال 98 هیچ روستایی مشکل آب نخواهد داشت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، تک شهرستانی بودن را از مهم‌ترین مشکلات استان قم دانست و عنوان کرد: این تک شهرستانی بودن کاملاً با مسائل سیاسی گره‌ خورده است و متأسفانه با ابطال مصوبات قانون تقسیمات کشور توسط دولت تدبیر و امید در 4 سال گذشته هیچ‌گونه تغییری در تقسیمات کشوری نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم این کمبود بودجه استانی را جبران کنیم باید بعضی از بخش‌ها را به شهر تبدیل کنیم یا از استان‌های اطراف چند شهر را به قم ملحق کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608437
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.