به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور ظهر امروز در دومین جلسه هماهنگی هیئت‌های نظارت بر انتخابات شورای استان قم که در اتاق جلسات استانداری قم برگزار شد، ضمن تشکر از شبکه نظارت بر انتخابات شورای اسلامی با اشاره به اینکه تعداد انتخابات برگزار شده در کشور مطابق با سن جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: این مسئله از افتخارات کشور به شمار می‌رود و لازم است همواره در تحقق این امر و اجرای درست انتخابات دقت لازم را داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه مسلمان‌ها مقلد بوده و نباید براساس نظرات شخصی عمل کنند، افزود: ما اگر بنابر ذائقه خود در انتخابات عمل کنیم اشتباه کرده‌ایم، چراکه برای اقدامات مهمی چون نظارت باید حجت شرعی داشته باشیم، بنابراین موظفیم زمینه ورود افراد شایسته را فراهم کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دقت و سلامت در انتخابات در اولویت‌های این امر قرار دارد، گفت: همه ما باید به‌حق الناس پایبند بوده و به احقاق حق مردم توجه ویژه‌ای داشته باشیم، به‌گونه‌ای که مواظب باشیم حق هیچ‌کس زیر سئوال نرود.

وی با اشاره به اینکه کاندیداهای شورای اسلامی باید مطیع امر ولایت باشند، ادامه داد: با توجه به اینکه اعضای شوراهای اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارند، بنابراین کسانی که می‌خواهند در این زمینه وارد شوند باید ولایت مدار باشند.

ذوالنور با تأکید براینکه اشخاصی که سنخیتی با نظام ندارند نباید به این چرخه وارد شوند، گفت: در صورتی‌ که این مسئله محقق شود، به این افراد و به مردم ظلم شده است، چراکه شاید نتوانند اصول و ارزش‌های اسلامی را به‌درستی رعایت کرده و حق مردم را بپردازند.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر انتخابات شورای اسلامی در واقع فیلترینگ انتخابات است، گفت: هیچ میکروبی نباید وارد نظام جمهوری اسلامی شود و لازم است از ورود کسانی که بیماری‌های واگیرداری چون آلودگی وابستگی جریانی، آلودگی فکری، آلودگی عدم تناسب با نظام و غیره را دارند جلوگیری شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این افراد سبب انتشار میکروب‌های آلوده می‌شوند و درمجموع به مردم و نظام ظلم می‌کنند، و تنها افرادی می‌توانند در این بستر حضور یابند که تابع قانون اساسی و مطیع ولایت باشند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608920
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.