به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی درخطبه های نمازجمعه قم در مصلای قدس افزود: حضور حداکثری و باشکوه مردم در انتخابات باعث اقتدار نظام جمهوری اسلامی در شرایط بحرانی منطقه و جهان است بنابراین همه باید برای حضور مردم تلاش کنیم.
وی گفت: مردم نیز انتخاب خود اعم از شورا و رئیس جمهوری باید رضای خداوند را مد نظر داشته باشند و با ملاک قرار دادن شاخصه هایی مانند کاردانی، دلسوزی، روحیه انقلابی و ایستادگی در برابر قدرت های مستکر در نامزدها، بهترین انتخاب را داشته باشند.
وی ادامه داد: انتخابات نباید باعث دوقطبی و یا نزاع در کشور شود واین اقدام به سود کسی نیست، کسانی که در سال 88 آن انتخابات و حضور باشکوه مردم را زیر سوال بردند به کشور خیانت کردند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.
اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 20 فروردین روز فناوری هسته ای گفت: دانشمندان جوان ما در دانشگاه ها و مراکز علمی توانسته اند با خودباوری و تلاش فراوان، فناوری پیچیده این عصر را به دست بیاورند و این مایه افتخار است.
وی گفت: امروز تقاضا و امید ما این است که قضیه برجام را کمیسیون مربوطه زیر نظر داشته باشد و در برابر نقض عهدطرف های مقابل، استوار بایستند.
وی ادامه داد: باید به نقض عهد ها، پاسخ داده شود و این فناوری بزرگ را برای منافع کشور و اهداف صلح دوستانه حفظ و از آن صیانت کنیم و در برابر زورگویان هراسی به خود راه ندهیم.
روز 20 فروردین ماه در تقویم رسمی به نام روز فناوری هسته ای نامگذاری شده است.
وی همچنین با اشاره به شرایط منطقه نیز گفت: جبهه مقاومت در کشورهای اسلامی در حال پیشروی است، متاسفانه مردم مظلوم یمن بیش از یک سال، مورد هجوم قرار گرفته و تخریب زیرساخت های اقتصادی آنها قابل تحمل نیست.
اعرافی گفت: برخلاف منطق حقوق بین الملل، آمریکا در منطقه دخالت هایی را انجام می دهد و رئیس جمهوری جدید این کشور نیز وارد صحنه ای شده که پیشینیان وی آن را تجربه کرده و سرآنها به سنگ خورده است.
وی ادامه داد: برخی اقدامات دشمنان از جمله آمریکا در سوریه با هدف تقویت تروریست ها می باشد، امروز آمریکا در همان منجلاب و باتلاق گذشتگان خود، در حال فرو رفتن و غرق شدن است.
وی خطاب به دشمنان از جمله آمریکا گفت: باید بدانند که جبهه مقاومت اسلامی در برابر هجمه های شما خواهد ایستاد و هرگز با این اقدامات به خواسته های نامشروع خود نخواهید رسید.
خطیب جمعه قم با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: برخی دنبال نظریه غربی و تقلید از دیگران در اقتصاد هستند و گروه دیگر نیز نظریه اقتصاد ریاضتی را مطرح می کنند که راه به جایی نمی برد.
وی ادامه داد: نظریه سوم اقتصاد مقاومتی است که مبتنی بر دانش بنیانی، عدالت محوری، فساد گریز، صادرات غیرنفتی، اعتقاد به تولید و اشتغال و بدور از اسراف بوده و نیازمند نظام اداری و بانکداری سالم است.
اعرافی با اشاره به روز هنر و شهادت شهید آوینی خاطرنشان کرد: هنرها به دو قسمت نامشروع و مشروع تقسیم می شوند، هنرهایی که در زمینه سعادت بشر تاثیرگذار است و ارزش های اسلامی و انقلابی را تبیین و ترویج می دهد باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به ضرورت رعایت تواضع در جامعه نیز ادامه داد: اگر خدای ناکرده روزی در جامعه اسلامی از تواضع که امر اساسی در اخلاق اجتماعی و سیاسی است، فاصله بگیریم آن روز، روز سقوط ارزش های جامعه اسلامی است.
اعرافی گفت: اصل تواضع و پرهیز از فخر فروشی وکبر به خاطر علم و ثروت یک امر اساسی اسلامی و قانون کلی است که از جایگاه بالایی در نظام اسلامی برخوردار می باشد و همه ما به این امر مهم پایبند باشیم.
وی با اشاره به حلول ماه رجب گفت: اولیای الهی و صاحبان اخلاق آغاز ماه رجب را به گونه دیگر می فهمیدند و با به جای آوردن اعمال ماههای رجب و شعبان، به قله های بالای ماه رمضان پرمی کشیدند.
خطیب جمعه قم با اشاره به اعتکاف از دست اندرکاران این امر مهم تقدیر کرد و گفت: یک میلیون جوان در بیش از پنج هزار مسجد دل به خداوند متعال می سپارند که از جلوه های زیبای عبادت در کشور ما می باشد و این اعتکاف نیز باید برای همیشه مردمی بماند.
مراسم معنوی اعتکاف از 13 رجب سالروز میلاد حضرت علی (ع) به مدت سه روز در مساجد جامع قم و کشور برگزار می شود.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار - جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.