به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان قم، علی لاریجانی روز پنجشنبه در دیدارمدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی به خدمات بانکداری از ابتدای سال، خواستار همکاری بیشتر سیستم بانکی با فعالان اقتصادی و پیگیری مسئولان استان برای رفع نیازهای واحدهای صنعتی شد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نام گذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، وظیفه مسئولان بخصوص بخش صنعت، تولید و اشتغال را سنگین دانست و خواستار برنامه ریزی و اقدام های جدی در این زمینه شد.
استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
در استان قم یک هزار و 998 واحد صنعتی وجود دارد که یک هزار و 221 واحد به صورت فعال و نیمه فعال و سایر واحدها با تمام ظرفیت خط های تولید به فعالیت خود ادامه می دهند.

** قدردانی رئیس مجلس از خدمات دانشگاه علوم پزشکی قم
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ضمن ابراز خرسندی از نگاه خوشبینانه و امید به آینده در حوزه سلامت از اقدام های صورت گرفته توسط دانشگاه علوم پزشکی قم قدردانی کرد و گفت: وضعیت خوبی در این زمینه در استان ایجاد شده که از خدمات صورت گرفته قدردانی می شود.
لاریجانی گفت: امید است با بحث بیمه و واگذاری بیمه سلامت به وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، مشکلات مالی نیز برطرف شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی این استان گفت: سال گذشته سال سخت تری در خصوص مسائل مالی بود اما با این وجود کلیه کادر درمانی، پزشکان، پرستاران و کارشناسان و مسئولان حوزه مالی و پشتیبانی قم اجازه ندادند که خدشه ای در روند خدمات رسانی به مردم شریف ایجاد شود.
ابوالفضل ایرانی خواه افزود: طرح تحول نظام سلامت همانند روزهای اول در استان قم در حال اجراست و بدون کوچکترین مشکلی پزشکان در حال فعالیت هستند که از خدمات ایثارگرانه آنها قدردانی می کنیم.
طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت سال 93 با هفت طرح و برنامه جامع شامل کاهش پرداختی مردم، ارتقای کیفیت ویزیت، ترویج زایمان طبیعی، مقیم کردن پزشکان متخصص، ارتقاء هتلینگ بیمارستان ها، اورژانس هوایی و پرداخت مبتنی بر عملکرد آغاز شد.
ایرانی خواه افزود: در ایام پایانی سال بارقه امید حاصل و بخشی از مطالبات پزشکان و کادر درمانی پرداخت شد و به آینده نیز امیدوار و خوشبین هستیم.
وی با اشاره به طرح های عمرانی درمانی و بیمارستانی در قم گفت: در کنار توجه به مسائل جاری و درمانی اهتمام جدی به مسائل عمرانی صورت گرفت و همان گونه که وعده داده بودیم 800 تخت بیمارستانی به مجموعه تخت های استان در آینده نزدیک اضافه خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: راه اندازی بیمارستان فرقانی نمونه نوید بخش در این عرصه بود و بیمارستان های امیرالمومنین(ع) و نیروگاه و مراکز درمانی دیگر همچون کلینیک های پزشکی، بخش رادیوتراپی و مراکز و پایگاه های بهداشتی نیز در دست احداث و پیگیری مستمر است.
بیمارستان 350 تختخوابی فرقانی قم، روز 29 آذرماه 95 با حضور سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت و مسئولان استان قم به بهره برداری رسید.
بیمارستان فرقانی قم در 27 هزار متر مربع زیربنا و با 350 تخت در 9 طبقه احداث شده است که دارای واحدهای پشیبانی از جمله استریل مرکزی، شسشتوی البسه، آشپزخانه و موتورخانه فول ظرفیت است.
8138 / 1175 تنظیم کننده: فرزانه پیری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.