به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری قم، وی دردیدار شهردار قم افزود: نماهای موسوم به نماهای رومی در ساختمان های قم در حال افزایش است و این در حالی است که در شهری چون قم باید روز به روز آثار اسلامی در آن گسترش بیشتری پیدا کند.
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه قم در جهان تشیع و انقلاب اسلامی، گفت: قم حرم اهل بیت(ع) است و سابقه تاریخی این شهر بسیار بالا است.
وی دربخش دیگری از سخنان خود ، بیداری اسلامی شکل گرفته در یمن، عراق، بحرین، سوریه، پاکستان و نقاط مختلف دنیا را برخاسته از قم دانست و گفت: تلاش دشمن جلوگیری ازاین بیدارگری است ولی هر روز صدای توحیدخواهی برخاسته از قم بلندتر در دنیا شنیده می شود.
آیت‌الله نوری همدانی توجه به توسعه آثار مادی و معنوی اسلامی در قم را مورد توجه قرار داد و گفت: شهر قم جایگاه معنوی و مادی اسلامی دارد و در اقدامات نیز باید به مسایل معنوی توجه داشت.
وی خدمت به مردم در اسلام را دارای ارزش بسیار زیاد دانست و اظهار کرد: خدمت به هر شکلی از جمله فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و یا اقتصادی، عبادت است و فعالیت‌های شهرداری نیز در هر حوزه‌ای عبادت بزرگی است.

*آیت الله اعرافی: تدوین برنامه پنجساله حوزه علمیه در دستور کار است
مدیر حوزه های علمیه کشور نیز در دیدار شهردار قم ضمن تاکید بر ضرورت نگاه راهبردی، آینده‌نگر، کلان‌نگر و برنامه محور گفت: تدوین برنامه پنج ساله حوزه علمیه در اولویت کاری امسال حوزه قرار دارد.
وی افزود: اگر همه مسئولان و دستگاه های اجرایی بر محور برنامه های تدوین شده بلند مدت کشور حرکت کرده‌ بودند، امروز چشم‌انداز مورد نظر مقام معظم رهبری محقق می شد.
وی با تاکید بر توجه مسئولان به ویژگی ها و جایگاه بی نظیر قم در کشور و منطقه، تصریح کرد: 50 هزار نفر از 130کشور دنیا در قم حضور دارند که این آمار به جز بیش از 20 میلیون گردشگری است که سالانه به قم وارد می‌شوند.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به حضور بیش از 100 هزار طلبه از شهرهای مختلف داخل و خارج کشور در قم گفت: 16 هزار استاد و محقق به جز دانشگاه‌ها در این شهر فعالیت می‌کنند که این نمونه ای ویژه‌ در منطقه است.
اعرافی با تاکید بر اینکه جایگاه ویژه قم مسئولیت حوزه و مدیران شهر را بیشتر می‌کند، افزود: جایگاه بسیار مهم قم در منطقه وجهان نیازمند نگاه بین‌المللی و فرا استانی در خصوص ظرفیت های ممتاز قم است.
وی همچنین نشاط اجتماعی را امری ضروری خواند و گفت: باید تلاش کنیم با رعایت حدود شرعی نشاط اجتماعی را درجامعه افزایش دهیم.
مدیر حوزه‌های علمیه افزود: برخی احساس می‌کنند برای ایجاد نشاط اجتماعی باید از خط قرمزهای دینی عبور کرد و برخی هم به طور کلی به نشاط اجتماعی اعتقادی ندارند که این 2 تفکر اشتباه است و باید در ابعاد مختلف در چارچوب موازین دینی به نشاط جامعه و جوانان توجه داشت.
اعرافی خاطرنشان کرد: در قم باید به دنبال تحقق شهری با نشاط باشیم و این نشاط باید در محدوده‌های شرعی و اخلاقی باشد.
وی در ادامه توجه مسئولان به حل آسیب های اجتماعی را خواستار شد و خاطرنشان کرد: قم باید به الگویی در کاهش آسیب‌های اجتماعی تبدیل شود.
امام جمعه موقت قم، با مسئول دانستن همه آحاد مردم و مسئولان در مقابل آسیب های اجتماعی ادامه داد: باید آمار آسیب های اجتماعی در قم کمترین میزان در کشور باشد.
مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه با تاکیر بر اینکه درحوزه گردشگری باید به مباحث نرم‌افزاری و فرهنگی توجه ویژه شود گفت: علاوه بر توجه به توسعه زیرساخت‌های سخت‌افزاری گردشگری ، باید مسائل فرم افزاری و فرهنگی متناسب با شهر مقدس قم در اولویت مسئولان استان باشد.
وی با تاکید بر عزم حوزه بر تعامل و همکاری با دستگاه‌های استان، تصریح کرد: امروز فضاهای حوزوی برای جهش و عمق‌بخشی به کارهای حوزه مناسب نیست و زیرساخت لازم برای بسیاری از اولویت‌ امروز وجود ندارد.
7404/ 6133/ تنظیم کننده: محمد زمانی راد **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.