به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، غلامرضا جانقربان صبح امروز در دیدار با آیت‌الله اعرافی که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد با اشاره به کاهش فرآیند و بروکراسی اداری برای صدور پروانه‌های ساختمانی اظهار داشت: در این زمینه اقدامات خوبی در شهرداری برداشته انجام گرفت که ثمره آن رشد 35 درصدی صدور پروانه‌ها بود.

وی این افزایش صدور پروانه در قم را در مقایسه با کلان‌شهرهای دیگر بی‌سابقه دانست، افزود: این افزایش 35 درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی با کاهش حدود 16 درصدی تخلفات ساختمانی همراه بود که این میزان در بخش‌های طبقات، اضافه بنا و بدون پروانه بوده است.

سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم ادامه داد: آرای صادرشده ماده 100 نیز در سال گذشته با کاهش 20 درصدی روبه رو بود که این نشان از کاهش تخلفات ساختمانی در قم است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم نیز در این دیدار با اشاره به تصویب برنامه قم 1400 اظهار داشت: 38 استراتژی و 118 سیاست اجرایی در این برنامه همراه با 11 هدف کلان پیش‌بینی‌شده است.

محسن رنجبر بابیان اینکه هدف از برنامه قم 1400 اجرای 500 طرح و کنترل بیش از هزار شاخص است، افزود: رصد این برنامه امری مهم است و سیستم‌های ارزیابی عملکرد و جبران خدمت برای اجرای بهتر برنامه در شهرداری قم پیش‌بینی‌شده است.

وی از آماده‌سازی سیستم ارزیابی روند حرکتی برنامه قم 1400 خبر داد و گفت: آمارگیری آنلاین یکی از شکل‌های نظارت است و ما در شهرداری روند توسعه فضای سبز را به‌صورت آنلاین در شهر کنترل می‌کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با تأکید بر اینکه در چارچوب برنامه قم 1400 برای آن سال رقم بودجه‌ای 3 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود ،ابراز کرد: با تخفیف‌هایی که در پایان سال گذشته اعمال شد شاهد رونق ساخت‌وساز و اقبال مردم به سمت اخذ پروانه ساختمانی بودیم.

رنجبر ادامه داد: افزایش صدور پروانه ساختمانی در سال 95 سبب ایجاد شرایط مساعد برای توسعه اشتغال و تحرک بیشتر در پروژه‌های عمرانی شد و گام اساسی نیز در راستای اقتصاد مقاومتی برداشته شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605553
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.